تبیان، دستیار زندگی

دمنوش های مهجزه گر را در تبیان ببینید

بخش تغذیه و آشپزی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای به معرفی دمنوش های موثر برای درمان دیابت پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دمنوش برای رهایی از آبریزش بینی
 به گزارش روابط عمومی، دکتر روشنک قدس، متخصص طب ایرانی و عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص دمنوش های موثر برای درمان دیابت می گوید: «بیماری دیابت یکی از مشکلات بهداشتی، درمانی و حتی اقتصادی- اجتماعی دنیا است. از نظر طب رایج، این بیماری یا به دلیل تولید ناکافی انسولین از پانکراس یا عدم پاسخ مناسب سلول‌ها به آن (مقاومت به انسولین) ایجاد می‌شود. دیابت در صورت عدم کنترل، عوارض قلبی- عروقی و نارسایی کلیوی و اختلالات بینایی را به همراه خواهد داشت.
به گفته وی، حدود 300 میلیون نفر در دنیا و بیشتر از 5 درصد جمعیت کشور ایران به این بیماری مبتلا هستند. البته متأسفانه شیوع دیابت با سرعت زیادی رو به افزایش است.
این متخصص در پاسخ به این پرسش که بیماری دیابت از دیدگاه طب ایرانی چگونه تعریف شده است، گفت: بیماری دیابت در متون طبی کهن با عنوان «ذیابیطس» در ذیل بیماری‌های کلیه تقسیم بندی شده و به دو نوع گرم و سرد تقسیم می‌شود. شاخصه این بیماری بر مبنای طب ایرانی، عطش است که سبب می‌شود بیمار آب بنوشد اما در اندک زمانی آن را از طریق ادرار دفع خواهد کرد. در نتیجه در طب ایرانی سه علامت عطش، پرنوشی و پرادراری نشانه ابتلای فرد به دیابت بوده است.»
متن کامل مقاله اینترنتی «معجزه این دمنوش‌ها برای کاهش قندخون» در بخش تغذیه و آشپزی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.