تبیان، دستیار زندگی

کار تیمی باعث ایجاد خلاقیت در دانش‌ آموزان می‌ شود

حکیم‌ زاده: باید فضایی شاد ایجاد شود و به فعالیت‌ های ورزشی در مدارس توجه کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کار تیمی باعث ایجاد خلاقیت در دانش‌ آموزان می‌ شود
رضوان حکیم‌ زاده در دوره تربیت مدرس مدیریت، حفظ و نگهداری مجتمع‌ های آموزشی ورزشی کشور که صبح امروز با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد گفت: «برگزاری چنین دوره‌ای باعث نگاه تخصصی و جامع و مدرنیته در تربیت‌ بدنی می‌شود. تربیت در دوران کودکی یک تخصص است و باید متناسب با اقتضائات این دوره ارائه شود.»
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «بازی ذات کودک است و آموزش و پرورش از طریق ادبیات، هنر و بازی و ورزش اتفاق می‌ افتد. درس تربیت‌ بدنی بستر تربیت و آموزش است، علوم، ریاضیات و مهارت‌ های زندگی از این طریق انتقال می‌یابند.»
حکیم‌ زاده در ادامه همچنین بر توجه ویژه به دوره پیش‌ دبستانی تاکید کرد و گفت: «سلامتی و توجه به عادات صحیح از دوران کودکی آغاز می‌شود و تربیت‌ بدنی شادابی و نشاط ایجاد می‌کند.»
او بر داشتن نگاهی جامع به درس تربیت‌ بدنی تاکید کرد و گفت: «مردم، افراد و فضاهای آموزشی در تعامل با هم در ایجاد یک آموزشگاه شاد تاثیرگذار هستند. کار تیمی و گروهی موجب ایجاد خلاقیت در دانش‌ آموزان می‌شود.»
حکیم‌ زاده بر ایجاد محیطی امن و عاری از خشونت در مدارس تاکید کرد و گفت: «باید فضایی شاد ایجاد شود و به فعالیت‌ های ورزشی در مدارس توجه کرد. فضای سنتی مدارس باید تغییر پیدا کند و در زیر نظامی که در سند تحول بنیادین برای فضا تدوین شده به موارد مهمی توجه شده و مدرسه را از یک مکان آموزشی به یک محیط تربیتی در ساحت‌ های شش گانه تبدیل می‌کند. یعنی فضای ورزشی جزو لاینفک مدارس است.»
معاون وزیر آموزش و پرورش بر تنوع‌ بخشی در محیط‌ های یادگیری تاکید کرد و گفت: «محل یادگیری فقط کلاس درس نیست و باید نگاه تحولی برای تربیت کودکان داشته باشیم تا بتوانیم شاهد یک نسل سالم و بان شاط در آینده باشیم.»
حکیم‌ زاده در پایان گفت: «گاهی نگاه به انسان‌ ها تک‌ بعدی است ولی ما باید نگاهی فراگیر به مدرسه و درس تربیت‌ بدنی داشته باشیم.»

مطالب مرتبط:
اهداف برنامه درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی
رقابت های علمی و تخصصی موجب ارتقای مهارتی معلمان تربیت بدنی می شود
هسته اصلی فعالیت‌ های ما، درس تربیت‌ بدنی است

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش