تبیان، دستیار زندگی

برای ایران چه کرده‌ایم

تهیه‌کننده برنامه «برای ایران» با اشاره به جزییات محصول جدید شبکه آموزش بیان کرد که این برنامه درباره مسئولیت مردم برای کشور در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه برای ایران

سعید نوری آزاد تهیه کننده مجموعه میان‌برنامه «برای ایران» که به تازگی پخش آن از شبکه آموزش آغاز شده است  گفت: «برای ایران» مجموعه میان‌برنامه‌هایی است که به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب ساخته و به تازگی پخش آن از شبکه آموزش سیما آغاز شده است.   

وی ادامه داد: مبنای ما این بود که یک کار مردمی بسازیم و در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هر کسی با مسئولیت خودش در کشور آشنا شود و از خودش این سوال را بپرسد که «برای ایران چه کرده‌ام» و به دنبال پاسخی برای آن باشد.

نوری آزاد با اشاره به فرم این برنامه که در آن مردم در موقعیت های مختلفی در یک دقیقه درباره موضوع برنامه صحبت می کنند، اظهار کرد: می‌توانستیم فرم گزارش و مصاحبه با گزارشگر را هم انتخاب کنیم اما این ساختار کلیشه ای بود و حس زیبایی شناسی نداشت. ما خواستیم مخاطب در موقعیتی قرار بگیرد و حتی تنها باشد و حالا فکر کند که به عنوان یک فرد تنها چه مسئولیتی دارد.  

وی اضافه کرد: ما در ساخت این میان برنامه‌ها از چند قشر از جمله سلبریتی‌ها، بازیگران و سیاستمداران دوری کردیم چون نخواستیم برنامه سمت شعار برود. دخالتی هم در پاسخ های مردم نداشتیم و به همین دلیل است که جواب ها به نظرم صادقانه است.

تهیه کننده برنامه «پرسشگر» تصریح کرد: تفکری که به نظرم در جامعه ترویج می شود این است که کشور برای ما چه کار کرده و مسئولیت ما چه شده است درحالی که اگر مسئولیت اجتماعی فراموش شود اتحاد اجتماعی دچار خلل می‌شود و فسادهای اقتصادی بیشتر شکل می گیرد اما وقتی هرکسی بگوید من هم مسئولم خیلی از اتفاقات کشور رخ نمی‌دهد.

نوری آزاد در پایان گفت: ۱۰۰ قسمت اول این مجموعه از برنامه‌ها تولید شده که حدود یک ماه و نیم ضبط و تولید نهایی زمان برد و اکنون قسمت های آخر در حال تدوین و بازبینی است.


منبع: مهر