تبیان، دستیار زندگی

۹ کاری که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام دهید!

منطقه بشیکتاش یکی از مناطق شهری استانبول و یکی از قدیمی ترین محله های شهر محسوب می شود. جالب است بدانید که بشیکتاش در زبان ترکی به معنای «گهواره سنگی» است و از شمال با منطقه ساریر و شیشلی و از جنوب با بی اوغلو و از شرق با بسفر همسایه است. بشیکتاش یکی از مناطق مهم و توریستی استانبول است و بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر در این منطقه قرار گرفته اند. اگر به استانبول سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما به این محله هم سری بزنید و از فضای اصیل و سنتی منطقه لذت ببرید. در ادامه ۱۰ فعالیت جالب و سرگرم کننده را به شما معرفی می کنیم که باید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام بدهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منطقه بشیکتاش

در بازارهای محلی بشیکتاش قدم بزنید!



اگر اهل پرسه زدن در بازارهای قدیمی و محلی هستید پیشنهاد می کنیم حتما به بازارمحلی این منطقه سر بزنید. در نزدیکی موزه ناوال به بازار روباز بشیکتاش می رسید که به جرات یکی از جاذبه های هیجان انگیز این منطقه است. در این بازار محلی می توانید لباس ها و پوشاک ارزان قیمت و میوه ها و سبزیجات تازه را خریداری کنید و در رستوران های سنتی بازار یک وعده غذای اصیل ترکی نوش جان کنید یا خستگی تان را با یک استکان چای ترکی از تن به در کنید. بعد می توانید سری به بازار ماهی فروشان هم بزنید و از حال و هوای پرشور این بازار لذت ببرید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید حضور در این بازارهای محلی می تواند تجربه ای به یادماندنی و لذت بخش باشد.
 


کروز سواری


تنگه بسفر بخشی جذاب و جدایی نشدنی از شهر استانبول است و یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در منطقه بشیکتاش استانبول انجام بدهید سوار شدن بر کشتی های کروز تفریحی است در استانبول تورهای کروز متعددی برگزار می شود که با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید می توانید از یکی از آن ها استفاده کنید. اکثر این کروزها از بشیکتاش سفر تفریحی خود را آغاز می کنند و با استفاده از این کشتی ها می توانند از کشتی سواری روی تنگه بسفر لذت ببرید یا حتی سوار بر این کشتی ها خود را به بخش آسیایی و محله اسکودار برسانید.
منطقه بشیکتاش

موزه نیروی دریایی | Naval Museum


یکی دیگر از جاذبه های منطقه بشیکتاش استانبول موزه نیروی دریایی است. این موزه در ترکی موزه دنیز نامیده می شود و بیش از یک قرن پیش تاسیس شده است. در این موزه بزرگ ترین مجموعه اشیاء و وسایل مربوط به نیروی دریایی در معرض نمایش عموم مردم قرار گرفته است. موزه نیروی دریایی که اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته است فرصتی بی نظیر برای آشنا شدن با قایق های جنگی سلطان های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبردهای دریایی، توپ های جنگی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی و ماکت های مختلف کشتی ها و اسناد و مدارک در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

تماشای مسابقه فوتبال!


فوتبال دوستان حتما نام تیم فوتبال بشیکتاش را شنیده اند. تیم بشیکتاش که با لقب «عقاب های سیاه» شناخته می شود یکی از قدیمی ترین تیم های فوتبال در ترکیه است. مردم استانبول و به ویژه منطقه بشیکتاش استانبول روی این تیم تعصب و ارق خاصی دارند و در تمام محله بشیکتاش می توانید پرچم، لوگو و مجسمه های مختلف این تیم را ببینید و حتی برای تماشای یکی از بازی های این تیم به استادیوم اینونو بروید که یکی از بهترین استادیوم های فوتبال در جهان است.

بازدید از دلمه باغچه | Dolmabahçe Palace


کاخ دلمه باغچه یکی از مشهورترین و باشکوه ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند بازدید از آن را حتما در برنامه خود قرار می دهند. دلمه باغچه در منطقه بشیکتاش استانبول قرار گرفته و بزرگ ترین قصر در سرتاسر کشور ترکیه است. این کاخ به عنوان دیواری اداری مرکزی امپراتوران عثمانی استفاده می شد و بیش از همه به سبک معماری نئوکلاسیک بی نظیر و دکوراسیون داخلی منحصربفردش شهرت دارد. اگر با معماری آشنا باشید می توانید مولفه های سبک های مختلف باروک، روکوکو و نئوکلاسیک را که به زیبایی هرچه تمام تر با سبک معماری سنتی عثمانی ترکیب شده مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این کاخ در تورهای راهنمای کاخ شرکت کنید تا اطلاعات کامل و مفیدی در مورد بخش های مختلف کاخ پیدا کنید.


موزه نقاشی و مجسمه


بعد از آن که از کاخ دلمه باغچه بازدید کردید به موزه نقاشی بروید که در همان نزدیکی قرار گرفته است. جالب است بدانید که بلیط ورودی کاخ شامل بازدید از این موزه هم می شود، بنابراین اگر وقتش را دارید حتما از این موزه هنری هم دیدن کنید. در این موزه می توانید از مجموعه ای بی نظیر از تابلوهای نقاشی و مجسمه دیدن کنید، در فضای آرامش بخش موزه قدم بزنید و فنجانی چای یا قهوه در کافه خلوت و ساکت موزه بنوشید.
منطقه بشیکتاش

قدم زدن در پارک ییلدیز | Yildiz Park


پارک ییلدیز یکی از پارک های زیبای منطقه بشیکتاش استانبول است که بین قصرهای چراغان و ییلدیز قرار گرفته است. این پارک یکی از بزرگ ترین مناطق فضای سبز در کل شهر است و زمانی بخشی از باغ سلطنتی بوده است. در این پارک زیبا و بزرگ انواع گل و گیاهان زیبا، درختان قدیمی و کهنسال و مجموعه ای کمیاب از درختانی را ببینید که از نقاط مختلف دنیا در این پارک گردآوری شده اند. این پارک مکانی ایده آل برای استراحت، قدم زدن و تماشای تنگه بسفر است. اگر در ماه آوریل به این پارک بروید که غرق در شکوفه خواهید شد و می توانید از قدم زدن لابلای شکوفه های بهاری لذت ببرید.

در یک سوئیت سلطنتی اقامت کنید


کاخ چراغان یکی از آخرین شاهکارهای دوران امپراتوری عثمانی است و بین سال های ۱۸۶۱ و ۱۸۷۲ ساخته شده است. این کاخ در منطقه بشیکتاش استانبول قرار گرفته و روزگاری یکی از اقامتگاه های باشکوه سلطنتی بوده است و به سبک باروک ساخته شده است. خبر خوشحال کننده این که این قصر زیبا امروزه به یک هتل ۵ ستاره لوکس به نام هتل چراغان پالاس کمپینسکی تبدیل شده است. اگر اهل سفرهای لاکچری هستید و دوست دارید در یکی از باشکوه ترین قصرهای استانبول اقامت کنید می توانید یکی از سوئیت های این هتل را رزرو کنید.
منطقه بشیکتاش


از موزه اورتاکوی بازدید کنید


یکی دیگر از دیدنی های منطقه بشیکتاش استانبول موزه اورتاکوی است. این ساختمان باشکوه و مجلل به سبک نئوباروک ساخته شده و برخی از بهترین نمونه های خوشنویسی اسلامی در این موزه نگهداری می شوند. اگر برای بازدید از این موزه رفتید فراموش نکنید که به پشت موزه بروید و از چشم انداز منحصربفرد تنگه بسفر لذت ببرید و چند تایی عکس یادگاری بگیرید.


منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  theculturetrip.com