تبیان، دستیار زندگی
ن شد فدراسیون آمار و ارقام فوتبال "I FFHS" تیم رئال مادرید اسپانیا را به عنوان بهترین تیم جهان در ماه اكتبر برگزید قرار گرفتن تیم سانتوس برزیل در رده سوم بهترین های جهان فوتبال خیلی جالب و عجیب است. اسامی 10 تیم بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئال مادرید بهترین تیم جهان شد


فدراسیون آمار و ارقام فوتبال "I FFHS" تیم رئال مادرید اسپانیا را به عنوان بهترین تیم جهان در ماه اكتبر برگزید

قرار گرفتن تیم سانتوس برزیل در رده سوم بهترین های جهان فوتبال خیلی جالب و عجیب است.

اسامی 10 تیم برتر جهان به شرح زیر است:

1- رئال مادرید (309 امتیاز)

2- آ. ث . میلان (307 امتیاز)

3- سانتوس (296امتیاز)

4- بوكا جونیورز (262 امتیاز)

5- `ورتو (260 امتیاز)

6- ‘لاسكو رنجر ( 255 امتیاز)

7- آرسنال (249 امتیاز)

8- لاكرونیا ( 244 امتیاز)

9- منچستریونایتد (239امتیاز)

10 - لاتزیو (232امتیاز

زیدان : انگلیس – فرانسه در فینال

زین‌الدین زیدان، مهره‌ی ارزشمند تیم ملی فرانسه و رئال مادرید به قهرمانی فرانسه در مرحله نهایی رقابت‌های یورو 2004 امید زیادی دارد.

تیم ملی فرانسه گروهB این رقابت‌ها در كنار انگلستان قرار دارد. دیدار افتتاحیه مرحله‌ی نهایی میان تیم ملی فرانسه و انگلستان در استادیوم «لوز» شهر لیسبون پرتغال برگزار می‌شود. زیدان به توانایی‌های فرانسه ایمان كافی دارد و معتقد است یارانش می‌توانند در انگلستان، سرسخت‌ترین رقیب خود را در نخستین دیدار از پیش رو بردارند. در عین حال مرد با تجربه فرانسوی‌ها، شانس كشورش و انگلستان را برای صعود از این گروه و رسیدن به دیدار پایانی زیاد می‌داند:« انگلستان حریف سرسخت و با انگیزه‌ای است. اما ما با پیروزی برابر آنها به دیدار نهایی خواهیم رسید. اما فكر می‌كنم در فینال با همین انگلستان روبرو شویم.»

فرانسه قهرمان دوره‌ی پیشین جام ملت‌های اروپا در خانه جام را بالای سر برد. اما از آن سال دیگر قهرمان اروپا موفق به تكرار افتخارات خود نشد.

یوونتوس باز هم باخت

یوونتوس در دیدار عقب مانده لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم وست فالن شهر دورتموند از گالاتاسرای دو بر صفر شكست خورد.

ترك‌ها كه مجبور بودند این دیدار خانگی را به تصمیم یوفا در كشور آلمان برگزار كنند با انگیزه‌ی فراوان برابر قهرمان ایتالیا صف آرایی كردند. هر دو گل گالاتاسرای توسط هاكان شوكور به ثمر رسید. این باخت انتقادات را از یووه و مارچلولیپی دو چندان كرد. پس از باخت تحقیرآمیز سه بر یك برابر اینتر میلان در ابتدای این هفته اكنون یوونتوس یك شكست تلخ دیگر را هم این بار در اروپا تجربه كرد. خوردن 5 گل در دو دیدار آمار تكان دهنده‌ای برای یوونتوس است. باخت اخیر بازتاب وسیعی در مطبوعات ایتالیا و اروپا داشت. روزنامه‌ی گاردین با مقاله‌ی طعنه‌آمیز از پایان دوران حكومت «بانوی پیر اروپا» لقب یوونتوس، خبر داد.

نمایش ضعیف ویری

نمایش خوب «اوبافمی مارتینز» و «خولیو كروز» در خط آتش اینتر سبب شده تا شایعات در مورد جدایی كریستین ویری از اینتر در ماه ژانویه بیشتر شود.

تابستان گذشته چلسی پیشنهاد مناسبی به مرد 30 ساله اینتر داد، اما ویری پیشنهاد لندنی‌ها را نپذیرفت. او ترجیح داد در ایتالیا بماند. اما اكنون با انتقادات فراوانی كه از مهاجم ملی پوش نراتزوری می‌شود بار دیگر حدیث فروش او بر سر زبان‌ها افتاده است. ماركو برانكا، مدیر ورزشی اینتر در این باره گفت: « ویری وارد مذاكره نشده است. او فروشی نیست». اما در كنار نمایش ضعیف ویری باید به رابطه‌ی نه چندان خوب او با سران باشگاه هم اشاره كرد. مهاجم سابق یوونتوس از فروش هرنان كرسپو انتقاد شدیدی كرده بود. آیا موراتی مانند برانكا به مهاجم تیمش وفادار می‌ماند؟

زدن تنها 5 گل از 20 گل این فصل اینتر كارنامه‌ی ضعیفی برای مهاجم تیم ملی ایتالیاست.

اما برانكا به بازگشت مجدد ویری امیدوار است:« ما در مورد مهاجمی صحبت می‌كنم كه گل‌های زیادی برای اینتر به ثمر رسانده است. ویری بازیكن بزرگی است و به زودی به شرایط آرمانی خود بازمی‌گردد.»