تبیان، دستیار زندگی

آیت الله نوری همدانی:

گرفتاری ملت‌‌های مسلمان نتیجه سیاست‌‌های عربستان سعودی است

آیت‌الله نوری همدانی؛ گرفتاری ملت‌‌های مسلمان در کشورهای مختلف از جمله یمن و بحرین را نتیجه سیاست‌‌های عربستان سعودی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله نوری همدانی
آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به اوضاع کشور بحرین و یمن بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم بحرین و یمن در شرایط تاسف باری قرار دارند. وی با اشاره به اینکه به دلیل سیاست‌های عربستان سعودی کشورهای محور مقاومت گرفتاری‌های بسیاری دارند، بیان کرد: گرفتاری ملت‌های یمن، بحرین، عراق و سوریه نتیجه سیاست‌های عمال آمریکاست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کار حقوقدانان تفقه در دین است، بیان کرد: در روایات اسلامی افرادی که در دین تفقه می کنند دارای جایگاه بلندی هستند. وی با اشاره به اینکه اگر کسی برای آموزش فقه از خانه خارج شود آثار و برکات زیادی نصیب او خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر فردی در این مسیر جان خود را از دست دهد شهید محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی دستیابی به درجه حقوقدان اسلامی را کاری دشوار توصیف کرد و گفت: دستیابی به چنین جایگاهی نیازمند جدیت و اراده بود و هر کسی در جایگاه خود تلاش و کوشش داشته باشد می تواند جایگاه بالایی دست یابد. وی کسب مهارت و عمق اندیشی در معارف اعتقادی را از نخستین مراحل تفقه در دین دانست و تاکید کرد: آشنایی با معارف الهی عبادی و کسب معارف اخلاقی از دیگر مسائلی است که باید حقوقدانان نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌‌های این سازمان و همچنین برگزاری دوره تکمیلی حقوقدانان در تراز انقلاب اسلامی پرداخت.



منبع: قم نیوز