تبیان، دستیار زندگی

دعای کمیل؛ مناجاتی از افق دانش نبوت تا امامت

مفسر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم گفت: از دعای کمیل می‌توان به‌عنوان مناجاتی جامع و چشمه‌ای جوشان و جاودانه از مسائل عالی الهی، اعتقادی، اخلاقی و عرفانی نام برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعای کمیل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان، مفسر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم در ابتدای کتاب شرح دعای کمیل خود آورده است؛ در بین ادعیه وارده، اهل دعا از دعای کمیل به جهت دارا بودن مضامین عالی و عرفانی، به‌عنوان «‌انسان الأدعیه» نام برده‌اند.
استاد اخلاق و تربیت حوزه‌های علمیه در این متن آورده است: دعای کمیل، بر اساس روایات وارده، از افق دانش نبوت پیامبری چون حضرت خضر(ع) و امامت معصومی چون امیرالمؤمنین(ع) طلوع کرده است و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به این دعا عنایت ویژه‌ای داشتند. از دعای کمیل می‌توان به‌عنوان دعایی جامع و چشمه‌ای جوشان و جاودانه از مسائل عالی الهی، اعتقادی، اخلاقی و عرفانی نام برد.
این مبلغ عرصه بین‌الملل آورده است: بنابراین برای پی بردن به حقایق مطرح شده در این دعا، با وجود شرح‌های مختلف ــ که غالباً مختصر و یا اینکه دعا را از دریچه‌ای خاص مورد شرح قرار داده و یا به خاطر قدمت تألیف به زبان روز نیست ــ وجود شرحی جامع و به زبان روز بسیار ضروری به نظر می‌آمد؛ زیرا بی‌مدد شرح و توضیح، به گوهرهای نهفته در صدف‌های الهی این دعا پی نخواهیم برد.
کتاب شرح دعای کمیل استاد انصاریان در ۹۸۱ صفحه و در ۳۰ بخش (ادعیه) جهت دسترسی بهتر و سریع‌تر مخاطبان به رشته تحریر درآمده است. علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور تهیه این کتاب علاوه بر فروشگاه‌های معتبر با شماره‌های ۰۹۱۹۶۵۲۲۰۲۴ و ۰۲۵۳۷۷۴۰۴۲۷ تماس بگیرند.
اکبر پوست‌چیان
منبع:ایکنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.