تبیان، دستیار زندگی

فوتبال، کشتی و کاراته بیشترین کمک را از وزارت ورزش گرفته‌اند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: فدراسیون های فوتبال، کشتی و کاراته بالاترین میزان کمک از این وزرتخانه را با توجه به شاخص ها دریافت می کنند اما این بدین معنا نیست که بیش از سهم شان گرفته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش بانوان
«ژاله فرامرزیان» اظهار داشت: تاکنون 82 درصد از اعتبارات بودجه سال 97 وزارت ورزش به 51 فدراسیون ورزشی تخصیص داده شد و برخی فدراسیون ها طی توافقی با این دستگاه اجرایی که فراتر از اقدامات اعلام شده فعالیت کردند، با تخصیص کامل تشویق شدند.
وی ادامه داد: فدراسیون کاراته به دلیل عملکرد موفق تنها فدراسیونی است که 100درصد اعتبارات امسال خود را دریافت کرده است و فدراسیون های کشتی و فوتبال تا مرز 100 درصد دریافت کردند.
معاون وزیر ورزش و جوانان این را هم اضافه کرد تنها 18 درصد از اعتبارات امسال فدراسیون ها باقی مانده است که در چهارماه آینده پرداخت می شود. البته تلاش داریم بودجه سال آینده ورزش را افزایش دهیم.
فرامرزیان درباره تغییرات نحوه دریافت ارز فدراسیون های ورزشی توضیح داد: شیوه پرداخت ارز توسط بانک مرکزی به این وزارت خانه چند بار تغییر کرده است. بانک مرکزی متناسب با شرایط خود در مقطعی به ما اعلام کرد که یک حساب ارزی باز شود و با وجود این اقدام بدون این که رقمی واریز شود، حساب ارزی بسته شد.
وی در ادامه می گوید: پس از آن اعلام شد که فدراسیون های ورزشی در بانک ملی حساب باز کنند که برخی از فدراسیون ها توانستند از این طریق ارز دریافت کنند اما از آبان ماه امسال انتقال بانک عامل خارجی هم بسته شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش گفت: اما در نهایت ارز لازم برای فدراسیون‎ها با قیمت حواله توسط بانک مرکزی تامین و در اختیار آنها قرار می‎گیرد که این هم مشکلات اجرایی خود را دارد.
فرامرزیان افزود: اکنون سه هفته از این رویه استفاده می شود که این تغییرات به خاطر شرایط کشور است.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره تجلیل از قهرمانان مدال آور سال 97 در پایان امسال گفت: مراسم تجلیل از این قهرمانان امسال برگزار نمی شود زیرا تا پایان سال رویدادهای دیگری است و باید پس از اتمام آن بررسی های لازم انجام شود.
به گفته فرامرزیان این تجلیل اوایل سال 98 برگزار خواهد شد.
البته پیش تر در شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان در شهریور ماه امسال تصویب شد که مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مانند سال های گذشته در اسفندماه و با حضور رئیس جمهوری برگزار شود.
همچنین خرداد امسال از 2 هزار و 171 تن از مدال آوران و قهرمانان ورزش سال های 96-95 و تیم فوتسال زنان ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» برگزار و حواله ۲۵ هزار و ۷۰۰ سکه بهار آزادی به رئیسان فدراسیون‌های ورزشی تحویل داده شد.
منبع:ایرنا