تبیان، دستیار زندگی

پرداخت هزینه برای آموزش قرآن؛ امری تعریف نشده در خانواده‌ها

رئیس سازمان دارالقرآن‌ گفت: خانواده‌های ایرانی به راحتی حاضرند برای هر ترم کلاس فرزندان در کلاس‌های زبان انگلیسی یا رشته‌های دیگر ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنند، اما پرداخت ۱۰ هزار تومان برای همین خانواده‌ها در حوزه قرآن تعریف شده نیست تا بدین ترتیب کمک و مشارکت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدی قره‌شیخ‌لو،

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در پاسخ به فعالیت مؤسسات قرآنی در حوزه آموزش رشته‌های هنری به جز آموزش قرآن گفت: مأموریت اصلی مؤسسات فعالیت در حوزه قرآن است و باید فعالیت خود را به این محدوده متمرکز کنند.

لزوم سرمایه‌گذاری در آموزش قرآن

وی بیان کرد: متأسفانه حمایت ما دستگاه‌های متخصص امر قرآن از مؤسسات قرآنی زیاد نیست و از طرف دیگر هنوز فرهنگ عمومی مردم به این درجه نرسیده است که خودشان در این کارها سرمایه‌گذاری کنند؛ اگر مردم در این بخش سرمایه‌گذاری کنند قطعاً خروجی بهتری را در حوزه قرآن و به دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی را شاهد هستیم.
قره‌شیخ‌لو ادامه داد: خانواده‌های ایرانی به راحتی حاضرند برای هر ترم کلاس فرزندان در کلاس‌های زبان انگلیسی یا رشته‌های دیگر ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنند، اما پرداخت ۱۰ هزار تومان برای همین خانواده‌ها در حوزه قرآن تعریف شده نیست تا بدین ترتیب کمک و مشارکت کنند.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور اضافه کرد: مؤسسات با شرایط مذکور در حال فعالیت هستند و به نظر می‌رسد برای رفع بخشی از هزینه‌ها و نیازها مجبورند خدمات دیگری را در مراکز آموزش قرآن ارائه دهند تا بتوانند بخشی از نیازها را رفع کند. چه بسا ورود به فعالیت‌های هنری زمینه‌ای برای گرایش به سمت دوره‌های آموزش قرآن باشد.

دوره‌های آموزش قرآن فرع محسوب نشود

وی تأکید کرد: درست است که مدیران برای رفع بخشی از نیازها می‌توانند کلاس‌های هنری و آموزشی را برگزار کنند، اما باید دقت کنند وظیفه اصلی آنان فعالیت در حوزه آموزش مبانی قرآنی است و مرز فعالیت‌ها تا جایی است که به آموزش قرآن لطمه‌ای وارد نشود و دوره‌های آموزش قرآن فرع محسوب نشود.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: قرآن در همه حال جزء خدمات اصلی مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی است. بنده در بازدید مؤسسه‌ای در استان گلستان به کلاس چرتکه برخورد کردم که مدیر برای رفع بخشی از نیاز خود اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کرده بود. اگر مؤسسه قرآنی باشد، اما کمترین اثری از قرآن نداشته باشد، درست نیست که در مقام مسئول تذکر دهیم و برخورد کنیم. پس، با توجه به شرایط موجود در این مؤسسات خیلی سختگیری نمی‌کنیم.
منبع: خبرگزاری قرآن