تبیان، دستیار زندگی

اعلام برنامه‌های جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام

برنامه‌های مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در بارگاه ملكوتی آن حضرت از ٢٠ آذر آغاز و تا ۲۳ آذر ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حرم حضرت عبدالعظیم

ویژه برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم(ع) سه‌شنبه ٢٠ آذر با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با جمع‌خوانی خدام آستان مقدس از ساعت ۱۶:۱۵ در صحن اصلی آستان مقدس آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی، قرائت زیارت‌نامه توسط احمد زین‌العابدین فرد، مدیحه‌سرایی با نوای محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ ری ادامه می‌یابد.

در روز ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه ۲۱ آذر نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم گرامیداشت روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مدیحه‌سرایی امیر نعیمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

درهمین روز و به مناسبت سالروز ولادت حضرت سیدالکریم(ع) جشن کودکان نوباوگان حسینی(ع) از ساعت ۱۵ ویژه کودکان ۴ تا ۱۰ سال با اجرای برنامه‌های متنوع کودکانه، تواشیح، مسابقه و نمایش عروسکی در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار خواهد شد.

مراسم پرفیض دعای کمیل پنجشنبه ٢٢ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مدیحه‌سرایی مرتضی طاهری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری بخش دیگری از برنامه‌های این روز است.

همچنین مراسم دعای ندبه جمعه ٢٣ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مدیحه‌سرایی سیدمهدی میرداماد ساعت ٦:٣٠ صبح در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام از نوادگان پیشوای دوم شیعیان و مکنیٰ به ابوالقاسم و ابوالفتح، در چهارم ربیع‌الثانی ١٧٣ ه.ق در مدینه متولد شد و در پانزدهم شوال ٢٥٢ ه.ق در شهرری وفات یافت.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.