تبیان، دستیار زندگی

در شبکه چهار صورت می گیرد:

بزرگداشتی برای ابوالفضل زرویی نصرآباد

به مناسبت درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی، «شب شعر» از مجموعه «شب های هنر» به بزرگداشت این طنزپرداز سرشناس کشورمان، می پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 ابوالفضل زرویی نصرآباد

ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر و طنزپرداز سرشناس کشورمان، شنبه دهم آذر، بر اثر عارضه قلبی درگذشت. به همین منظور برنامه «شب شعر» با اجرای دکتر محمود اکرامی فر دوشنبه (12 آذر) با حضور سعید بیابانکی و ناصر فیض به زندگی هنری و آثار این هنرمند سرشناس می پردازد.

پخش پلی بک هایی از زندگی نامه و شعرخوانی های مرحوم زرویی نصرآباد و همچنین مراسم تشیع این هنرمند از دیگر بخش های «شب شعر» این هفته است.

ابوالفضل زرویی نصرآباد، متولد ۱۵ اردیبهشت‌ ۱۳۴۸ در تهران بود. او از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی و فرهنگی خود را آغاز کرد و در همکاری با نشریات مختلف به ویژه گل‌آقا، از شهرت‌هایی چون ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل استفاده کرد.

«تذکره‌المقامات»، «افسانه‌های امروزی»، «وقایع‌نامه‌ طنز ایران» (کار مشترک با فریبا فرشادمهر)، «بامعرفت‌های عالم» (کتاب گویا)، «رفوزه‌ها» (مجموعه‌ی شعر طنز)، «حدیث قند» (مجموعه‌ مقاله‌ درباره‌ طنز) و مجموعه‌ طنز «غلاغه به خونه‌ش نرسید» از جمله آثار این پژوهشگر و شاعر هستند.

 مجله ادبی «شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری، هر دوشنبه شب در حوزه ادبیات، ساعت 23 روی آنتن شبکه چهار می رود.


منبع: روابط عمومی شبکه چهار سیما