تبیان، دستیار زندگی

موسوی درچه‌ای به عنوان قاری راتب و مدیر دارالقرآن مسجد امام خمینی(ره) معرفی شد+عکس

حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای به عنوان قاری راتب و مدیر دارالقرآن مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران معرفی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام موسوی دُرچه‌ای

طی مراسمی و با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآن کریم دارالقرآن مسجد امام خمینی (ره) افتتاح و حجت‌الاسلام سید محمد‌جواد موسوی درچه‌ای به عنوان قاری راتب این مسجد معرفی شد.

انتصاب قاری راتب یکی از سنت‌هایی است که در کشور مصر و برخی دیگر کشور‌های اسلامی انجام می‌شود و طی آن یک مسجد همان‌طور که امام جماعت دارد یک قاری راتب هم دارد تا ضمن تلاوت در اوقات اذانگاهی و دیگر مناسبت‌ها به فعالیت‌های قرآنی مختلف نظیر اجرای برنامه‌های آموزشی بپردازد.

در این مراسم که اجرای آن را سیدوحید مرتضوی برعهده داشت استاد احمد ابوالقاسمی آیاتی از کلام‌الله مجید را برای حاضران تلاوت کرد و اجرای گروه محمد رسول‌الله(ص) از دیگر آیتم‌های برنامه‌ بود.

اسلام در مسجد ابلاغ و قرآن کریم در مسجد بر پیامبر(ص) نازل شد

آیت‌الله عالمی امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران در سخنانی به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و گفت: ابلاغ اسلام از مسجد‌الحرام آغاز شد و سپس در مسجد النبی(ص)، بیشترین آیات قرآن بر پیامبر نازل شد و پیامبر (ص) از آنجا مردم را به اسلام دعوت می‌کردند.

حجت‌الاسلام موسوی دُرچه‌ای

وی ادامه داد: مسجد جایی است که باید تقوا از آنجا برخیزد و صدای قرآن از انجا برخیزد و نور قرآن باید از مسجد برای بندگان خدا پخش شود.

برای فعالیت‌های قرآنی مسجد به دنبال قاری روحانی بودیم که در این راستا حجت‌الاسلام درچه‌ای انتخاب شد

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) درباره حجت‌الاسلام درچه‌ای گفت: برای رونق فعالیت‌های قرآنی مسجد تصمیم گرفتیم تا یک روحانی که خود قاری قرآن باشد برای این مسئولیت دعوت شود تا ضمن تلاوت آیات الهی برنامه‌های قرآنی را رونق دهد. همچنین در این راستا حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای که هم قاری بین‌المللی است و هم روحانی است برای این امر انتخاب شد.
مسجد امام خمینی
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام موسوی دُرچه‌ای به عنوان مدیر دارالقرآن مسجد امام خمینی (ره) و قاری راتب این مسجد معرفی حکم خود را دریافت کرد.


منبع: خبرگزاری فارس