تبیان، دستیار زندگی

اقامت ابدی برای جنازه‌ای بی‌تابوت

بی‌تابوت و اقامت ابدی، دو اثر از نشر هیلا در ژانر جنایی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اقامت ابدی برای جنازه‌ای بی‌تابوت

ادبیات جنایی، ژانر ویژه‌ای است که مخاطبان آن، به دنبال گره‌گشایی از معماها و پیدا کردن جواب‌های سخت هستند. این ژانر که در جهان با نام شرلوک هولمز، خانم مارپل و هرکول پوآرو شناخته می‌شود، یکی از مخاطب پسندترین بخش‌ها در آثار ادبی را شکل می‌دهد.
کتاب‌های معمایی و جنایی ایرانی، به اندازه‌ای که شایستگی‌اش را داشته‌اند، شناخته نشده‌اند، اما نشر هیلا این روزها دو اثر تازه از دو نویسنده خانم، در ژانر جنایی منتشر کرده است.

اقامت ابدی

جنازه دو مرد که میان بزرگراه پیدا شده‌اند، سرگرد محمد ریاحی را میان دو زن سرگردان می‌کند، زنانی که تا پایان قصه مشخص نمی‌شود کدام قاتل و کدام بی‌گناه است؟! آیا در این پرونده یک نفر هست که کاملا بی‌گناه باشد؟ قصه سرگرد ریاحی، قصد دارد اثبات کند که هیچ سفید یک‌دست یا سیاه خالصی وجود ندارد!
ساناز زمانی نویسنده اقامت ابدی، پیش از این کتاب خاموش خانه را به مخاطبان داستان فارسی ارائه کرده بود، او از نویسندگانی است که در آغاز راه نوشتن قرار دارد و باید در سال‌های آینده منتظر آثاری حرفه‌ای‌تر از این نوبسنده بود.
اقامت ابدی، در 215 صفحه، توسط هیلا به بازار نشر عرضه شده است.

بی‌تابوت

این دومین اثر لاله زارع، پس از کتاب جمجمه جوان است، که راز جنایتی را در فضای فروردینی عید نوروز به تصویر می‌کشد. قتلی لابه‌لای گشودن رازهای آن علاقه آقای پلیس به پگاه خانم نیز رشد می‌کند و در نهایت با پایان قصه به لحطه نهایت خود می‌رسد.
تلخی‌های که در روایت این کتاب به کام خواننده ریخته می‌شود، توانایی راوی در بازگویی صحنه‌های دردناک و اوج خشونت را به رخ می‌کشد. بی‌تابوت داستان چمدانی است که تابوت زنی می‌شود تا در شلوغی نوروزگاهی میدان راه‌آهن گم شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا