تبیان، دستیار زندگی

مارگارت آتوود «داستان ندیمه» ‌را ادامه می‌دهد

نویسنده سرشناس کانادایی اعلام کرد ادامه «داستان ندیمه» را تا سال ۲۰۱۹ به بازار می‌فرستد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مارگارت آتوود نویسنده


مارگارت آتوود نویسنده سرشناس کانادایی اعلام کرد در حال نوشتن ادامه‌ای بر رمان پرفروش و مشهور «داستان ندیمه» است .

به گفته نویسنده داستان این کتاب که با عنوان «اظهارات» منتشر می‌شود ۱۵ سال پس از صحنه نهایی داستان قبلی را دربرمی‌گیرد.

این کتاب قرار است سپتامبر ۲۰۱۹ به بازار بیاید و ناشر قول داده که انتشار کتاب یک رویداد جهانی خواهد بود.

در حالی که رمان اصلی سال ۱۹۸۵ منتشر شد، آتوود گفته است با الهام از سوال‌هایی که طرفداران وی درباره جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، پرسیده‌اند، ادامه داستان را نوشته است.

وینتیج این کتاب را ۱۰ سپتامبر سال آینده روانه بازار کتاب می‌کند و اعلام شده کتاب با قیمت ۲۰ پوند در بریتانیا منتشر می‌شود.

ناشران مختلفی امتیاز انتشار این رمان را به دست آورده‌اند تا علاوه بر کانادا از کرواسی تا هند و آفریقا همزمان به بازار بیاید.

آتوود در این باره گفت: خوانندگان عزیز، همه آنچه شما درباره گیلاد و کارهایش از من پرسیدید الهام بخش نوشتن این کتاب شد. عامل الهام بخش دیگر جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

گفته می‌شود انتخاب ترامپ در سال ۲۰۱۶ و ساخته شدن سریالی تلویزیونی بر مبنای این رمان که موفق به کسب جایزه امی شد از عوامل ادامه یافتن این رمان است.

روی آنتن رفتن این سریال موجب فروش دوباره رمان شد و بیش از ۱۸۸ هزار نسخه آن در سال گذشته در بریتانیا به فروش رسید.

به گفته وینتیج تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از این کتاب تنها در جهان انگلیسی زبان فروخته شده است.

این ناشر اعلام کرده رمان جدید به معنی مخاطب قرار دادن نسل جدیدی از کتابخوانان در سراسر جهان است.

«داستان ندیمه» سال ۱۹۸۵ منتشر شد و در فهرست نهایی جایزه بوکر ۱۹۸۶ جای گرفت و برنده جایزه آرتور سی کلارک که مخصوص کتاب‌های علمی تخیلی است نیز شد.

داستان این کتاب در شهر کمبریج در ماساچوست ایالات متحدهٔ آمریکا رخ می‌دهد. پس از ترور رییس‌جمهوری آمریکا با گلوله و به رگبار بستن همهٔ اعضای کنگره ایالات متحده توسط مسیحیان بنیادگرا و اعلام وضعیت فوق‌العاده، انقلابی در کشور رخ می‌دهد، قانون اساسی لغو شده و حکومتی تمامیت‌خواه مسیحی به نام جمهوری گیلاد تشکیل می‌شود. در این حکومت جدید آزادی‌های فردی بیشتر شهروندان پایمال می‌شود و همهٔ ادیان به جز دین رسمی کشور، ازدواج مجدد، طلاق و ... غیرقانونی اعلام می‌شود. متخلفان مذهبی و سیاسی اگر بخت یارشان باشد به مناطق سمی و خطرناک که کولونی نامیده می‌شوند فرستاده می‌شوند، وگرنه در بیشتر موارد با طناب دار اعدام شده و به «دیوار» (ظاهراً دیوار دانشگاه کمبریج) آویخته می‌شوند تا مایه عبرت بقیه باشند.

بخش جدید سریال «داستان ندیمه» اکنون در دست تولید است.

منبع: خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر