تبیان، دستیار زندگی

آنچه باید درباره عکاسی در سفر بدانید

یک عکاس جهانگرد درباره ویژگی‌های سوژه گفت: هر قدر انتخاب عکاس در سوژه ویژه‌تر باشد، در به نمایش گذاشتن عکس خود موفق‌تر عمل می‌کند. او درباره حس متقابل عکاس و سوژه نیز چنین اظهار کرد: عکاس باید بین این دو هماهنگی برقرار کند؛ هرچه تجارب یک عکاس به سطح بالاتری برسد، بیشتر می‌تواند این هماهنگی را رعایت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


عکاسی

محمد ادیبی درباره مولفه‌های عکاسی در سفر اظهار کرد: مهم‌ترین چیز در این‌گونه عکاسی داشتن علاقه به کشف مکان‌های جدید است و این موضوع عکاسی در سفر را لذت بخش‌تر می‌کند اما ممکن است این یک قاعده کلی درخصوص همه نباشد.

وی ادامه داد: آمادگی عکاس در سفر بستگی به طول سفر دارد؛ عکاس اگر می‌خواهد به سفر طولانی برود باید لوازم کم‌تری را با خود حمل کند تا در مدت طولانی اذیت نشود؛ دیگر چیز مهم در این راستا وسیله سفر است، اگر در سفرهای پیاده عکاس لوازم کمتری با خود حمل کند تا از خستگی بیش از حد جلوگیری کند، بهتر است.

این عکاس عنوان کرد: هنگامی که در سفر هستید، مهم‌ترین نکته این است که اطلاعات لازم را در مورد مقصد خود کسب کنید؛ به عنوان مثال ممکن است در محل زندگی شما دست بر سر کشیدن اتفاق خوبی باشد اما در فرهنگ تایلند دست بر سر کشیدن یک نوع بی احترامی به حساب می‌آید و این یک مشکل محسوب می‌شود.

محمد ادیبی بیان کرد: بنابراین اگر شما اطلاع کافی در مورد فرهنگ و تاریخ یک کشور داشته باشید، این طور مشکلات برای شما پیش نخواهد آمد.

او افزود: قبل از سفر اگر عکاس برای خود یک برنامه‌ریزی داشته باشد و بداند که چه می‌خواهد انجام دهد این به عکاس کمک می‌کند که با خود وسایل اضافی حمل نکند؛ بر فرض مثال اگر عکاس می‌خواهد که عکس‌هایی بگیرد که در آن انسان حضور نداشته باشد یا نیازمند نوردهی باشد، باید با خود سه پایه حمل کند.

این عکاس اظهار کرد: اگر عکاسی می‌خواهد عکاسی مستند اجتماعی انجام دهد، در واقع حمل لوازم جانبی هیچ لزومی ندارد و در کل حمل لوازم جانبی در سفر بستگی به نوع عکاسی دارد؛ آن چیزی که عکاس را متفاوت می‌کند در واقع داشتن برنامه است؛ در غیر این صورت همه به هنگام سفر مشغول به عکاسی در هر نوعی می‌شوند.

ادیبی در ارتباط با علت به وجود آورنده شوق و ذوق در مسیر عکاسی در سفر، تشریح کرد: حس خود من در سفر در واقع یک حس شخصی است و این ممکن است برای دیگر عکاسان متفاوت باشد و من در واقع می‌خواهم مکان‌های جدید را کشف کنم و آدم‌های مختلف را ببینم و به درکی از آن‌ها دست پیدا کنم.


منبع: ایسنا