تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی بورک اسفناج

ابتدا باید اسفناجمون رو بپزیم میتونیم قبل از پخت اسفناج اونو به اندازه دلخواهمون خورد کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 بورک اسفناج

مواد اولیه:

۳۰۰ گرم اسفناج تازه
۸ ورق خمیر یوفکا مستطیلی
۲ قاشق غذاخوری پر پنیر لبنه یا خامه ای
۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ
۱ قاشق پنیر پارمزان
۱/۲ پیمانه شیر
۱/۳ پیمانه روغن مایع
۱ عدد تخم مرغ
نمک و فلفل به مقدار لازم

روش تهیه:

ابتدا باید اسفناجمون رو بپزیم میتونیم قبل از پخت اسفناج اونو به اندازه دلخواهمون خورد کنیم یا اینکه بدون خورد کردن بسته به سلیقه مون داخل قابلمه بریزیمشون. برای پخت اسفناج هم کافیه کف قابلمه فقط کمی حدود ۱/۳ فنجون آب بریزیم (تا از چسبیدن اسفناج به کف قابلمه جلوگیری کنیم) و بعد اسفناج هارو داخل قابلمه بریزیم و در قابلمه هم بذاریم و حرارت رو ملایم کنیم. خیلی زود و کمتر از ۵ دقیقه اسفناج ها نرم میشن و حجمشون رو از دست میدن و میپزن حالا در قابلمه رو برمیداریم تا آب اضافه اسفناج کشیده بشه. حالا اسفناج های پخته رو با پیاز داغمون تفت میدیم تا آب اضافی اسفناج ها هم تبخیر بشه و از حالت آبکی بودن در بیاد. بعد پنیر پارمزان رو اضافه کرده و مخلوط رو هم میزنیم تا پنیر خوب مخلوط شده آب بشه. حالا شعله گاز رو هم خاموش میکنیم. چون پنیر پارمزان نمکیه من دیگه بهشون نمک اضافه نکردم. اضافه کردن فلفل هم سلیقه ایه که من باز ترجیح دادم فلفل هم نریزیم چون مزه قالب اسفناج و پنیر رو بیشتر میپسندم. وقتی مخلوطمون کمی سرد شد پنیر خامه ای یا پنیر لبنه رو هم اضافه کرده و مخلوط رو هم میزنیم. حالا مایه فیلینگ بورک ما حاضره.
در مرحله بعدی باید مخلوطی که باید خمیر های یوفکارو بهش آغشته کنیم آماده کنیم. این مخلوط علاوه بر اینکه از خشک شدن و ترک خوردن خمیر جلوگیری میکنه طعم بورکمون رو هم خیلی بهتر میکنه. پس شیر، تخم مرغ، روغن و کمی نمک رو با هم خوب مخلوط میکنیم. حالا یک لایه ورق خمیر یوفکارو رو یه تخته میذاریم و دو طرفش رو با فرچه به مایه آغشته میکنیم. مانند تصویر زیر از مایه فیلینگ بورک روی خمیر میذاریم. خمیر رو به صورت لوله ای میبندیم.
حالا برای آخرین مرحله گردش میکنیم. حالا بورکمون حاضره. هر ۸ ورق یوفکارو به همین ترتیب میپیچیم. حالا کف یه ظرف که حتما باید نچسب باشه رو به روغن آغشته میکنیم و بورک هارو طوری داخلش میذاریم که لوله هایی که گرد کردیم از هم باز نشن. روی تمام بورک هارو باز با فرچه به مایه آغشته میکینم. در نهایت ظرف رو برای مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم کردیم میذاریم تا بپزه و لایه های خمیر هم ترد بشن و تغییر رنگ بدن. وقتی بورک ها پختن در فر رو باز کنین و با احتیاط کامل تا دستتون نسوزه روی تمام بورک هارو با فرچه به روغن آغشته کنین و بعد گریل رو برای ۵ الی ۱۰ روشن کنین تا بورک ها خوب طلایی و ترد بشن. حالا بورک های خوشمزه ما آماده ان و میتونیم سروشون کنیم.

منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.