تبیان، دستیار زندگی

تاکید رئیس دانشگاه تهران بر لزوم رفع موانع رشد خلاقیت‌

رییس دانشگاه تهران بر ضرورت رفع موانع رشد خلاقیت‌ها و توجه به محتوای فناوری‌ها در ایران تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های علم و فناوری زیادی در ایران وجود دارد و مسئولیت ما ایجاد یک محیط آزاد و با نشاط برای رشد خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دانشگاه تهران
دکتر محمود نیلی احمدآبادی در آیین اختتامیه دومین جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان کهدر تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد؛ گفت: در ایران ساختارهای آموزشی، پژوهشی خوبی را برای حمایت از علم و فناوری داریم ولی نکته مهم‌تر رفع موانع رشد خلاقیت‌ها و توجه به محتوای فعالیت‌های فناورانه است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: ظرفیت‌های علم و فناوری زیادی در ایران وجود دارد و مسئولیت ما ایجاد یک محیط آزاد و با نشاط برای رشد خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است.

وی افزود: دنیا همواره در حال تغییرات است که این تغییرات ریشه در خلاقیت و ذات انسان دارد و در طول تاریخ شاهد تحولات زیادی در دنیا بوده‌ایم ولی تحولات دوران معاصر با گذشته قابل مقایسه نیست و در عین رشد سریع تحولات شاهد تاثیرات عمیق آنها بر زندگی بشر هستیم.

دکتر نیلی با اشاره به اینکه تحولات دوران معاصر متکی بر افراد خاص و ممتاز نیست گفت: دوران امروز دوران فعالیت گروهی متکی بر دانش است زیرا پیچیدگی‌ها و تخصص‌های علوم بسیار بیشتر از گذشته است.

وی گفت: دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور سعی دارد زیست بوم‌های مناسبی را برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه جوانان فراهم کند که پارک علم و فناوری یکی از این فضاهای حمایت از دانش‌آموختگان نوآور است.

دکتر محمد کمره‌ای، رئیس هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران و رئیس دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز با اعلام اینکه صاحبان ۵۷۰ ایده برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کرده بودند، گفت: از میان ۴۵ ایده که وارد مرحله داوری کسب و کار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شد، درنهایت ۶ ایده به عنوان برگزیده نهایی و ۴ ایده به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امکانات و فضای استقرار را برای ایده‌های برگزیده فراهم خواهد کرد تا صاحبان این ایده‌ها با استفاده از اعتبار پژوهشی بنیاد نیکوکاری جمیلی به عنوان موسس این جشنواره، بتوانند محصولات تجاری قابل ارائه به بازار تولید کنند.

در ادامه ابراهیم جمیلی رئیس هیات امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی و رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز نیز گفت: توجه به علوم پایه یکی از مبانی رشد کشورهای توسعه یافته است و به همبن علت، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برای حمایت از رشته‌های علوم پایه راه‌اندازی شد.

وی گفت: علاوه بر توجه خاص به علوم پایه، آشنا ساختن جوانان خلاق کشور با بخش خصوصی و کارآفرینی، از دیگر اهداف راه‌اندازی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بوده است.

جمیلی گفت: تقویت روحیه کارتیمی و نظم‌پذیری از جمله فوایدی بود که شرکت‌کنندگان در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به ویژه در مرحله استارت آپ ویکند سه روز در دانشگاه تهران از آن بهره‌مند شدند.

منبع: ایسنا