تبیان، دستیار زندگی

مهدی تاج: جای بیرانوند خالی است

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان می‌گوید که عدم حضور علیرضا بیرانوند در مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۸ تنها کسری این مراسم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدی تاج
مهدی تاج در حاشیه مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در عمان  رباره اینکه گفته بود از AFC علت عدم حضور علیرضا بیرانوند در جمع برترین‌های فوتبال آسیا را پیگیری خواهد کرد، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: اینها انتخاب خود را انجام داده‌اند، اما من تنها کسری مراسم امشب را عدم حضور علیرضا بیرانوند می‌دانم. همچنان باورم این است که او بهترین دروازه‌بان حال حاضر آسیا و حتی یکی از بهترین‌های دنیاست.

وی افزود: شما در جام جهانی عملکرد علیرضا بیرانوند را دیدید. او پنالتی رونالدو را مهار کرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از مهره‌های اصلی پرسپولیس بود که توانست این تیم را به فینال برساند. علت آن را نمی‌دانم، اما با مسئولان کمیته انتخاب گزینه‌ها نیز صحبت کردم. ما به انتخاب‌های آنها احترام می‌گذارم و همانطور که گفتم جای بیرانوند به عنوان مهم‌ترین بازیکن سال آسیا خالی است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه با شیخ سلمان جلسه‌ای داشته یا نه، گفت: جلسه‌ای با شیخ سلمان به آن صورت نداشتیم. با عمانی‌ها، کره‌ای‌ها، قطری‌ها و استرالیایی‌ها جلساتی را برگزار کردیم.

تاج در پاسخ به این سؤال که پیشنهاد شما برای جداسازی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بین غرب و شرق قاره به چه صورت است، خاطرنشان کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنیم. اکنون بحرین هم به دنبال این است که دو تیم خود را به لیگ عربستان ببرد که با این تصمیم مخالفت شد. بحث غرب و شرق هم پیگیری می‌شود و البته تغییراتی هم در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان اعمال خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که سال گذشته ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب شد و فکر می‌کند امسال کدام فدراسیون انتخاب شود، تصریح کرد: ما سال گذشته به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شدیم که اتفاق خوبی بود، اما امسال نمی‌دانم چه فدراسیونی بهترین می‌شود. سال گذشته تا حدودی خبر داشتیم، چون با کره‌جنوبی و ژاپن جزو کاندیداها بودیم، اما شاید امسال ژاپن بهترین شود که من اطلاعات زیادی ندارم.

تاج در مورد نامه‌ای که محمدرضا ساکت به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده بود و به برانکو ایوانکوویچ درباره مصاحبه‌هایش علیه کارلوس کی‌روش اخطار داد و موجب اعتراض باشگاه پرسپولیس شد و آیا در این خصوص به کی‌روش هم اخطاری داده شده یا نه، به تسنیم گفت: فردا جلسه‌ای در این خصوص با مسئولان پرسپولیس خواهیم داشت تا مسئله را به شکلی حل کنیم.
منبع: تسنیم