تبیان، دستیار زندگی

ایرانگرد ۴ ساخته می‌شود

کارگردان و تهیه کننده مستند سه‌گانه ایرانگرد به تشریح ساخت ایرانگرد ۴ پرداخت و گفت: کیفیت همه جانبه ایرانگرد ۴ چند پله از ایرانگرد ۳ بالاتر خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جواد قارایی
جواد قارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به پیش رو بودن مراحل نخست بررسی ساخت ایرانگرد چهار در شبکه یک سیما اظهار داشت: مستند ایرانگرد چهار گسترده تر و جامع تر از ایرانگرد سه خواهد بود و فیلمبرداری در 15 استان کشور صورت می‌پذیرد.

وی با تشکر از معاونت سیما و مدیر شبکه یک سیما به دلیل حمایت و توجه شان به مجموعه ایرانگرد ادامه داد: رویکرد مستندهای سه گانه قبلی ایرانگرد متمرکز بر یک موضوع نبود بلکه گلچینی از شاخصه‌های اکوتوریسم ایران با محوریت آداب، موسیقی، غذا، پوشش اقوام و عشایر و معماری روستاها را در بر می‌گرفت و در مستند ایرانگرد چهار این شاخصه‌ها ادامه خواهد داشت و به صورت وسیع تری با جزئیات بیشتری به آنها پرداخته می‌شود و انشاالله کیفیت همه جانبه ایرانگرد 4 چند پله از ایرانگرد 3 بالاتر خواهد بود.

قارایی با بیان اینکه ساخت ایرانگرد چهار به مدت سه سال و به روایتی 36 ماه به طول می‌انجامد، عنوان کرد: قاب دوربین مستند ایرانگرد چهار در فیلمبرداری جدید - زیبایی‌های 15 استان ایران را به تصویر خواهد کشید که این استانها شامل ایلام، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان و توالش، مازندران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان هستند.

کارگردان و تهیه کننده مستند سه‌گانه ایرانگرد با اشاره به اینکه ایران و ایرانی شایسته برترین‌ها است، از حمایت هموطنان از این مجموعه تلویزیونی سپاسگزاری کرد.

به گزارش تسنیم، ایرانگرد، یک مجموعهٔ مستند تلویزیونی است که در آن طبیعت بکر و شهرها و روستاهای مختلف ایران و شیوهٔ زندگی مردم عشایر و روستاهای ایران معرفی شده‌است. «جواد قارایی» کارگردان، تهیه‌کننده و راویِ این مستند تلویزیونی برای تهیه این برنامه با یک تیم فیلم‌برداری حرفه‌ای به شهرها و استان‌های مختلف ایران سفر کرده و به روایت زندگی و آداب و رسوم ساکنان این مناطق می‌پردازد.
منبع: تسنیم