تبیان، دستیار زندگی

موج جدید "بارش برف و باران" در راه است

سازمان هواشناسی کشور از موج جدید "بارش برف و باران" در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سازمان هواشناسی
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر، شمال غرب و سپس غرب کشور بارش باران، وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی رخ خواهد داد.

بر این اساس وضع هوای استانهای مختلف کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه 1397/09/09: از بعدازظهر بارش باران و وزش باد در گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه.

شنبه 1397/09/10: بارش باران و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، ایلام، غرب لرستان.

شایان توجه است در ارتفاعات کوهستانی شمال غرب، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین از جمعه شب تا  یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی شمال غرب و جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استانهای مجاور، بخصوص گردنه‌ها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای  این مناطق می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران  به‌کار گرفته شود.
منبع: تسنیم