تبیان، دستیار زندگی

پایان آذرماه آخرین مهلت ارائه برنامه‌های بعثه در حج ۹۸

سرپرست حجاج ایرانی در جمع معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری، پایان آذرماه را آخرین مهلت ارائه برنامه جامع بعثه برای حج ۹۸ اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حج
حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در نشست امروز شورای معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه مذاکرات حج آینده با مسئولان وزارت حج عربستان کمتر از یک ماه دیگر انجام خواهد شد، معاونت‌ها و واحدهای مختلف بعثه، برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای حج ۹۸ هرچه سریعتر ارائه دهند.

وی افزود: کاهش نیروهای اعزامی به حج آینده و صرفه جویی در بخش‌های مختلف بدون آن که از کیفیت کاسته شود، لازم است در دستور کار واحدهای مختلف قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت همچنین از معاونت فرهنگی خواست درخصوص معرفی روحانیون و معینه‌های کاروان‌ها، برگزاری همایش‌ها و جلسات آموزشی و تهیه محصولات فرهنگی منطبق با نیازهای زائر سریع‌تر اقدام کند.

در این جلسه جعفر شمسیان معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و مدیران واحدهای مختلف این معاونت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تدوین برنامه بودجه سال ۹۸، آموزش و ارزیابی نیروی انسانی و نهایی کردن طرح تعالی حج گزارش دادند و نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: حرکت هماهنگ مسئولان مناطق و استان‌ها با مرکز در اجرای برنامه‌های حج آینده ضروری است.

وی همچنین ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در انتقال اطلاعات مورد نیاز به زائران یادآور شد و تصریح کرد: باید تلاش کرد از توان دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند در این بخش به بعثه کمک کنند، استفاده شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین خواستار استفاده از نظرات کارشناسی در تدوین برنامه‌های بخش‌های مختلف شد و از حاضران خواست منطبق با نیازهای حج آینده، راهکارهای مناسب را برای رسیدن به موفقیت تعریف و عملیاتی کنند.


منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.