تبیان، دستیار زندگی

یک دهکده در ایتالیا از گردشگران ۵ یورو ورودی می‌گیرد

دهکده تاریخی «پولینیانو ا ماره» در سواحل آدریاتیک، اخیرا به منظور جلوگیری از ازدحام در روزهای تعطیل، از هر گردشگر، ۵ یورو ورودی دریافت می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گردشگری
اخیرا در ورودی یک دهکده تاریخی در ساحل دریای آدریاتیک درب‌های گردانی نصب شده که گردشگران برای عبور از آنها و ورود به داخل شهر باید 5 یورو بپردازند. این اقدام که در آستانه آغاز تعطیلات سال نوی میلادی صورت گرفته اعتراضات بسیاری را به همراه آورده است.

منتقدان این رویکرد مادی‌گرایانه را مغایر با بخشندگی و حسن‌نیتی می‌دانند که انتظار می‌رود در  ایام کریسمس به نمایش گذاشته شود.  اما شهردار «پولینیانو ا ماره» مدعی است اخذ ورودی در روزهای جشن سیاستی است که در راستای برقراری امنیت ساکنان و جلوگیری از ازدحام در فصل شلوغ سال اتخاذ شده است.

در اولین تعطیلات آخر هفته‌‌ای که سیاست اخذ ورودی به اجرا گذاشته شد 12هزار گردشگر از «پولینیانو ا ماره» بازدید کردند. با این حساب، این شهر ساحلی طی دو روز 50هزار یورو عاید این شهر ساحلی شده است.

بدین ترتیب انتظار می‌رود شهر تاریخی «پولینیانو ا ماره» طی تعطیلات سال نوی میلادی صدها هزار یورو درآمد داشته باشد.

پولینیانو ا ماره (Polignano a Mare) شهری ساحلی در استان باری ایتالیاست که 67 کیلومتر مربع مساحت و 18٬024 نفر جمعیت دارد و 24 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
منبع: تسنیم