تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی رولت با مغز خامه شکلاتی

ابتدا زرده و سفیده ها رو از هم جدا کرده و سفیده ها رو با همزن میزنیم تا یکم خودشون رو بگیرن.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رولت با مغز خامه شکلاتی

مواد اولیه:

۱۲۰ گرم آرد
۱۲۰ گرم پودر قند
۵ عدد تخم مرغ
۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
۱/۴ قاشق چایخوری وانیل
نوک قاشق چایخوری نمک

روش تهیه:

ابتدا زرده و سفیده ها رو از هم جدا کرده و سفیده ها رو با همزن میزنیم تا یکم خودشون رو بگیرن.
حالا نیمی از پودر قند رو داخل سفیده زده شده ریخته و باز با همزن میزنیمشون تا خوب شکل بگیره و شکل پره های مخلوط کن روش بمونه و وقتی کاسه رو برمیگردونیم مخلوطمون از کاسه نریزه. بعد کاسه رو میذاریم داخل یخچال تا یکم بمونه. داخل یه ظرف دیگه زرده، مابقی پودر قند و وانیل رو با همزن میزنیم تا کرمی و کشدار بشه.
حالا سفیده زده شده رو به زرده زده شه اضافه میکنیم و فقط در حدی با لیسک یا قاشق همشون میزنیم تا با هم مخلوط بشن. در مرحله آخر آرد، نمک و بیکینگ پودر رو که با هم دو الی سه بار الکشون کردیم رو به مخلوط زرده و سفیده اضافه کرده و فقط در حدی که مواد با هم مخلوط بشن با لیسک یا قاشق همشون میزنیم. حالا مایع آماده شده رو روی یک عدد کاغذ روغنی که داخل سینی فر گذاشتیم پخش میکنیم و بعد سطحش رو صاف میکنیم و چند بار سینی رو روی زمین میزنیم تا حباب های هوای احتمالی از مایع خارج شده و سطحشم خوب یکنواخت بشه. سینی حاوی مواد رو برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کردیم میذاریم و وقتی روش شروع شد به طلایی شدن درش میاریم. حالا روش یه پارچه تمیز میذاریم تا کمی سرد بشه. بعد نون رولت رو همراه پارچه رول میکنیم و میذاریم کمی بمونه تا خوب سرد بشه. بعد از حدود ۲۰ دقیقه رولت کاملا سرد شده حالا کم کم کاغذ روغنی رو ازش باز میکنیم.
در نهایت روی سطح رولت خامه شکلاتی میمالیم و بعد دوباره رولت رو میبندیم و برای ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال میذاریمش تا خوب خودش رو بگیره و خامه هم سفت بشه.
در نهایت روی رولت رو با هر چیزی که میپسندین تزیین کرده و بعد سروش کنین.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.