تبیان، دستیار زندگی

پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد

خونریزی که به دلیل بی‌خوابی ایجاد می‌شود/کسانی که نباید گوشت قرمز بخورند

پژوهشگر طب سنتی عوامل ابتلا به خون‌دماغ را در مزاج‌های مختلف تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خونریزی که به دلیل بی‌خوابی ایجاد می‌شود/کسانی که نباید گوشت قرمز بخورند
سیدمهدی میرغضنفری متخصص فیزیولوژی در ارتباط با موضوع خون‌دماغ اظهار داشت: مزاج‌های گرم و تر و گرم و خشک احتمال خون‌دماغ در آنها بیشتر از سایر مزاج‌ها بوده و زمانی که سر و صورت حرارت آن زیاد شود، خشکی را به همراه داشته و می‌تواند سبب مشکلاتی همچون خشکی پوست، چشم و مخاط بینی شود.

وی افزود: زمانی که خشکی مخاطی رخ دهد دیواره عروق مویرگی خشک و شکننده می‌شود و این مسئله به ویژه در فصول گرم و در اقلیم‌های گرمسیر سبب بروز خون‌دماغ خواهد شد.

میرغضنفری ادامه داد: خون‌دماغ‌هایی که به دلیل خشکی مخاط بینی رخ می‌دهد مشکلی ندارد و موضعی بوده و بهترین راه پیشگیری  از آن پرهیز از عوامل به وجود آورنده است.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه بی‌خوابی می‌تواند بدن را خشک کند و مسئله خون‌دماغ را به همراه داشته باشد بیان داشت: استفاده از ادویه به ویژه فلفل و در معرض آفتاب قرار گرفتن بدون کلاه در افراد سبب بروز خون‌دماغ می‌شود.
وی با بیان اینکه افراد دارای خشکی مخاط بینی  بهتر از روغن بنفشه و یا بادام شیرین استفاده کنند، گفت: در افراد دارای مزاج گرم و تر علت خونریزی از دماغ متفاوت‌تر بوده و غلبه خلط گرم و تجمع مواد زائد در خون و بدن سبب بروز خونریزی از دماغ در آنها می‌شود.

وی یادآور شد: افراد دارای مزاج گرم و تر اکثراً چاق هستند غلظت خون زیادی دارند و این غلبه و تجمع مواد زائد می‌تواند سبب  جوش و دمل‌هایی که با خونریزی همراه بوده، خونریزی در روده و یا خونریزی از بینی بروز یابند.

این پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: کم کردن حجم غذا در این افراد و کاهش مصرف گوشت قرمز و استفاده بیشتر از غذاهای حاوی سبزیجات در پیشگیری و مقابله با این بیماری در آنها مؤثر است.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.