تبیان، دستیار زندگی

پسرم در راه اعتلای فرهنگ پایداری نظام جمهوری اسلامی شهید شد

خانواده شهید ایرج رحیمی‌نیا از شهدای حادثه تروریستی مریوان در گفت‌وگویی، دردودل‌ها و خواسته‌های خود را بیان کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 شهید ایرج رحیمی‌نیا

 استان کردستان به‌عنوان یکی از مناطق استراتژیک کشور است که از آن با تعبیر خط سرخ دفاع مقدس یاد می‌شود؛ سرزمینی که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی پس از درگیری در جنگ تحمیلی با دست‌اندازی بیگانگان دچار ناامنی و آشوب گروه‌های ضدانقلاب شد، ناامنی و آشوبی که نیروهای وفادار به این مرز و بوم را ناچار کرد برای دفاع از وحدت و تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از ظلم و ستم به مردمان کُرد جانفشانی کنند؛ پروسه‌ای که تا به امروز ادامه داشته و هر روز شاهد تکرار تلخ این تقابل نابرابر و شهادت جوانان بی‌گناه هستیم.

 از جمله این اقدامات ناجوانمردانه‌، حادثه تروریستی 30 تیرماه سال‌جاری روستای مرزی «دری» شهرستان مریوان بود که به شهادت 11 تن و زخمی‌شدن تعدادی از اعضای پایگاه مرزی مستقر در این روستا منجر شد، «شهید ایرج رحیمی‌نیا» یکی از جوانان برومندی است که در نتیجه این حمله و حرکت ضدانسانی به شهادت رسید و حال، خانواده‌اش در انزوای تلخی ادامه زندگی را به تنهایی و سختی در پیش گرفته‌اند.

«شهلا یزدانی» همسر «شهید ایرج رحیمی‌نیا» با اعلام اینکه 10 سال از ازدواجش با شهید ایرج رحیمی‌نیا می‌گذرد، اظهار داشت: ماحصل این ازدواج پسری هشت ساله است. همسرم از لحاظ اعتقادی فردی با ایمان و با خدا بود که علاوه بر پاسداشت نماز و خانواده، به سفر نیز علاقمند بود.

وی با ذکر اینکه همسرم 14 سال از عمرش را به‌عنوان خادم مردم برای خدمت به آب و خاکش صرف کرد، تصریح کرد: حال وقت آن رسیده که این خدمت پاس داشته شود و مسئولان و ذیربطان اجازه ندهند خون شهید پایمال شود.

همسر شهید ایرج رحیمی‌نیا با تأکید بر‌اینکه خانواده‌های 11 شهید واقعه تروریستی مربوان نیازمند حمایت معنوی و عاطفی هستند، ادامه داد: تمام 11 شهید جوانانی بودند که داغشان بر دل پدران، مادران، همسران و فرزندان خردسالشان باقی ماند. حمایت معنوی مردم و قدردانی آنان از شهدا دلگرمی است که این روزها بیش از هر زمانی می‌تواند تسکین‌بخش ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم مریوان ما را تنها نگذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: سپاه استان نیز سرکشی‌های به زندگی ما داشته است.

‌«ربابه کیهانی‌پور» مادر شهید ایرج رحیمی‌نیا نیز با تأیید سخنان عروسش اظهار داشت: شهدا زنده و در نزد خدا روزی می‌خورند، فرزندم نیز به مانند دیگر شهیدان حی ناطق است و حضورش را در جای جای زندگیم حس می‌کنم.

وی با بیان اینکه تنها نگرانی من بابت نوه خردسال و عروسم است، تصریح کرد: پسرم در زندگی‌اش تمام سعی‌اش این بود که با هر نفس بار زندگی ما را به دوش بکشد و در حال حاضر در نبودش، تنها حامیان را از دست داده‌ایم و در تنگنای بدی قرار گرفته‌ایم.

مادر شهید ایرج رحیمی‌نیا با ذکر اینکه پسرم در راه اعتلای فرهنگ پایداری نظام جمهوری اسلامی شهید شد، خاطرنشان کرد: هر آنچه خواست خداست شکرگزارم و دعا می‌کنم راه فرزندم که همان خدمت به خلق در راه خدا و حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و کشورش بود، پررهرو باقی بماند.

کیهانی‌پور در پایان با اعلام اینکه همه ما ادامه‌دهنده راه شهیدان هستیم و تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم، از مسئولان درخواست کرد: خانواده شهدا را فراموش نکنند چرا که امروز بیش از هر زمانی به آنها احتیاج داریم.

‌«آرتا» پسر هشت ساله شهید ایرج رحیمی‌نیا نیز گفت: پدرم را بسیار دوست دارم و هر زمانی که دلتنگش می‌شوم در نماز با او حرف می‌زنم.

وی دلیل این امر را بودن پدرش در نزد خدا عنوان کرد و ادامه داد: به من گفته‌اند که پدرم به بهشت رفته و از آنجا ما را می‌بیند، من از این بابت بسیار خوشحالم چراکه شنیده‌ام بهشت جای خوبی است. تنها ناراحتی من بخاطر مادرم است چرا که وقتی که ناراحت است و گریه می‌کند، نمی‌توانم کاری بکنم به همین خاطر من هم غصه می‌خورم و در اتاقم در گوشه‌ای ساکت می‌نشینم.

آرتا در پاسخ به این سؤال که چه صحبتی برای پدرت داری؟ پاسخ داد: هر حرفی که در دلم باشد را به پدرم می‌گویم و به او می‌گویم که به اندازه دنیا دلم براش تنگ شده است.‌

مراسم یادواره شهدای حادثه تروریستی مریوان "شهدای کرامت" چهارشنبه 7 آذرماه سال جاری ساعت 9:30 صبح در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری، خانواده‌های معزز شهدا و مردم ولایتمدار مریوان برگزار می‌شود.

منبع: کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی یادواره شهدای حادثه تروریستی مریوان "شهدای کرامت"