تبیان، دستیار زندگی

معرفی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران بزرگ ترین مرکز آموزش عالی در ایران که در سال 1313 هجری شمسی تاسیس شد. در حال حاضر محمود نیلی احمدآبادی سرپرستی این دانشگاه را به عهده دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران که در سال 1313 هجری شمسی تاسیس شد. در حال حاضر محمود نیلی احمدآبادی سرپرستی این دانشگاه را به عهده دارد. دانشگاه تهران هم اکنون دارای 25 دانشکده، 9 پردیس و 11 مرکز پژوهشی است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد. این دانشگاه با داشتن 32 هزار دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های خاورمیانه می‌باشد.

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، دانشگاهی جامع و بین المللی بوده که درحوزه های آموزش، پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارد و قلمرو همه علوم از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری و علوم نوین را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و با بهره گیری از آموزش های دین مبین اسلام و ارزش های بنیادین انقلاب اسلامی و با بهره مندی از اساتید، اندیشمندان، فرهیختگان و کارکنان مومن، شایسته و متدین تولیدکننده نظریه های علمی و تامین کننده نیازهای فکری و علمی جامعه اسلامی می باشد.

این دانشگاه ضمن حفظ کرامت علم و عالمان با برقراری عدالت، اقدام به ایجاد فرصت های برابر جهت شکوفائی و پرورش استعدادهای علمی و فنی کشور نموده و درصدد است، اولین دانشگاه جامع نمونه در جهان اسلام باشد.این دانشگاه ضمن همکاری همه جانبه با سایر دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی، دانشگاه را محیط پرورش اندیشمندان، محققین و متخصصین و مکانی برای همکاری، هم افزائی و اشاعه

فکرهای نوین برای اعتلای زندگی فردی و اجتماعی در فضای مناسب آزاد اندیشی فکری و نقدپذیری علمی بر اساس اصول و مبانی دین مبین اسلام می داند.

معرفی دانشگاه تهران

مطالب مرتبط:
- معرفی پایگاه فرانش
-معرفی شبکه ملی مدارس ایران (رشد)
-معرفی وب سایت مکتبستان
- معرفی دانشگاه هنرمعرفی دانشگاه هنر
-معرفی گروه آموزشی آفتاب


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی