تبیان، دستیار زندگی

از بین بردن خط اخم ابرو برای همیشه!

معمولا خط اخم در اثر افزایش سن به‌وجود می‌آید. با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و مانند گذشته به حالت قبل خود برنمی‌گردد. با اینکه خط اخم از عوارض اجتناب‌ناپذیر افزایش سن است، ولی به لطف روش‌هایی می‌توان تا حدی بروز آن را به‌تعویق انداخت یا از شدت آن کاست. در این مقاله شما را با علت ایجاد خط اخم ابرو و راهکارها و روش‌های طبیعی و خانگی از بین بردن خط اخم ابرو را آشنا خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خط ابرو، اخم، پیشانی،افزایش سن، استرس،لایه برداری، زیبایی ، انسان زیبا

دلایل ایجاد خط اخم

از بین بردن خط اخم - افزایش سن، ژنتیک، حالت های چهره، سیگارکشیدن و استرس از عوامل ایجاد خط اخم هستند.
علاوه‌بر افزایش سن، عوامل زیر نیز باعث افزایش ایجاد خط اخم می‌شوند.
ژنتیک: DNA مشخص می‌کند که پوست‌تان چه جنسی داشته باشد و چگونه به حالت اولیه‌ی خود برگردد. درنتیجه، ژنتیک در استعداد پوست برای بروز چین و چروک صورت و خط اخم ابرو بسیار مهم است.

پرتوها یا تابش‌های خورشیدی: پرتوهای فرابنفش خورشید باعث تجزیه‌ی اِلاستین و کلاژن موجود در پوست شده و ایجاد خط اخم را در فرد افزایش می‌دهند.

تکرار زیاد حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات: نشان‌دادن احساسات مختلف با چهره می‌تواند احتمال ایجاد چین‌وچروک و خط اخم را افزایش بدهد. به‌عنوان مثال لبخندزدن، اخم‌کردن یا بالاوپایین‌دادن زیاد ابروها می‌تواند احتمال ایجاد خط اخم را افزایش بدهد.

استرس: به‌دنبال استرس، تنش بیشتری به فرد وارد شده و موجب ایجاد بیشتر حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات می‌شود. درنتیجه خطر بروز خط اخم افزایش می‌یابد.

سیگارکشیدن: تکرار حرکات مربوط به سیگار کشیدن می‌تواند احتمال بروز چین‌وچروک را در اطراف دهان افزایش بدهد. همچنین استعمال دخانیات می‌تواند با تنگ‌ترکردن رگ‌های خونی، خطر ایجاد چین‌وچروک و خط اخم را افزایش بدهد. زیرا با تنگ‌ترشدن رگ‌های خونی، خون اکسیژن‌دار کمتری به بافت‌های بدن می‌رسد.

درمان خانگی خط اخم ابرو

با اینکه بیشتر افراد برای از بین بردن خط اخم از روش‌های درمانی مانند تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، چندین راه طبیعی آسان وجود دارد که کمک می‌کنند تا بدون تزریق از خط اخم خلاص بشوید. این راه‌ها عبارت‌اند از:

داشتن رژیم غذایی سالم مانند مصرف مقدار کافی آب: تأمین آب کافی بدن می‌تواند از ایجاد خط اخم جلوگیری بکند. همچنین مصرف مکمل‌های محتوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز در آبرسانی به پوست مؤثر است.

داشتن خواب کافی برای شادابی و تجدید قوای پوست: بهتر است بر روی پشت‌تان بخوابید. خوابیدن با صورت بر روی بالش می‌تواند موجب کشیدگی پوست و افزایش خطر بروز خط اخم بشود.

استفاده از کرم ضدآفتاب:هر روز بر روی پوست‌تان کرم ضد آفتاب بمالید. فراموش نکنید که پرتوهای فرابنفش خورشید در هر هوایی (حتی در هوای ابری) یا در زمستان می‌توانند به پوست‌تان برسند. همچنین باید از عینک آفتابی استفاده بکنید. عینک آفتابی علاوه بر محافظت چشم در برابر پرتوهای خورشید، از پوست اطراف چشم نیز در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند.

مرطوب‌کردن منظم پوست: پوست‌تان را به‌طور منظم ۳ بار در روز مرطوب بکنید. می‌توانید برای این کار از مرطوب‌کننده‌ی موردعلاقه‌تان استفاده بکنید. پوست بین چشم و ابروهای خود را فراموش نکنید.

استفاده از کرم لایه‌بردار: چند بار در هفته به کمک کرم‌های لایه‌بردار سلول‌های مرده‌ی پوست را تمیز بکنید.

روش‌های آسان برای درمان خط اخم ابرو

درمان‌های خانگی فراوانی برای مواجهه با خط اخم وجود دارند. شاید این روش‌ها هنوز از لحاظ بالینی یا پزشکی موردتأیید قرار نگرفته باشند، اما افراد زیادی به اثربخشی این روش‌ها باور دارند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

مالیدن سفیده‌ تخم مرغ بر روی پوستِ بین چشم و ابروها؛
مالیدن مخلوطی از ماست، آبلیمو و مایعی از کپسول ویتامین E به‌مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست و سپس شستن آن؛
ماساژدادن خط اخم با چند قطره روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین هر شب قبل از خواب؛
خوردن یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان ۲ تا ۴ بار در روز؛
قراردادن ماسکی از پوره‌ی آووکادو بر روی پوست به‌مدت ۲۰ دقیقه و سپس شستن آن.
تمریناتی برای از بین بردن خط اخم
برخی بر این باورند که تمرینات صورت با حرکات تکراری موجب بدترشدن خط اخم می‌شود. درحالی‌که عده‌ای دیگر بر این باورند برخی تمرینات صورت می‌تواند به ایجاد حالت ارتجاعی صورت و از بین بردن خط اخم کمک بکند.

از بین بردن خط اخم پیشانی

برای داشتن پیشانی صاف و بدون چین‌وچروک باید هر روز بر روی ماهیچه‌های پیشانی کار کنید.
برای این کار باید کف دست چپ‌تان را بر روی سمت چپ پیشانی بگذارید. سپس درحالی‌که سمت چپ پیشانی را محکم با دست چپ نگه داشته‌اید، کف دست راست‌تان را بر روی سمت راست پیشانی‌تان بگذارید و در جهت حرکت عقربه‌های ساعت با حرکات دورانی این قسمت را ماساژ بدهید. پس از ۲ دقیقه دست راست‌تان را همان‌جا نگه دارید و با دست چپ، سمت چپ پیشانی‌تان را ۲ دقیقه ماساژ بدهید. این بار هر طرف پیشانی را به‌مدت ۲ دقیقه درخلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت ماساژ بدهید. این کار را ۳ بار و در مجموع ۶ دقیقه بر روی هر سمت پیشانی‌تان انجام بدهید.

از بین بردن خط اخم اطراف چشم

برای کاهش چروک اطراف چشم، انگشت شست خود را بر روی گوشه‌ی بیرونی چشم قرار دهید و سایر انگشتان خود را در بالای سرتان نگه دارید. سپس شست خود را از گوشه‌ی بیرونی چشم به سمت گوشه‌‌ها و قسمت بالایی سرتان بکشید. این کار را به‌مدت ۱۰ ثانیه انجام داده و سپس استراحت بکنید. در مجموع این کار را ۱۵ بار در روز تکرار کرده و آن را به بخشی از عادت روزمره‌تان تبدیل بکنید.

سخن آخر

با افزایش سن و کاهش انعطاف‌پذیری پوست، خط اخم و چین‌وچروک پوست افزایش می‌یابد.
اگر می‌خواهید خط اخم کاهش یابد، راه‌هایی به‌غیر از تزریق وجود دارد. جامعه‌‌ی پزشکی بسیاری از درمان‌های خانگی خط اخم را اثبات نکرده‌اند.
قبل از استفاده از روش‌های درمان طبیعی خط اخم از قبیل تغییر در رژیم غذایی و مصرف مکمل‌ها، با پزشک مشورت بکنید. 
منبع : چطور
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.