تبیان، دستیار زندگی

زمان مناسب برای خواستگاری رفتن و اقدام به ازدواج

خواستگاری رفتن آداب و رسوم خود را دارد باید طوری رفتار شود که برای خانواده مقابل سوء تفاهم ایجاد نشود و با نهایت احترام برخورد شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری، ازدواج
یکی از رسومات ما ایرانی ها قبل از ازدواج رسم خواستگاری است که از گذشته تا به امروز انجام می شود و دارای آداب مخصوصی می باشد . یکی از این آداب تعیین وقت قبلی برای خواستگاری رفتن است به این معنا که خانواده پسر وقتی را برای دیدار با خانواده دختر معین می کنند تا آنها بتوانند شرایط خواستگاری و خانه را برای حضور خواستگاران مهیا کنند.در این بخش  با بهترین زمان برای خواستگاری رفتن آشنا شوید.

خواستگاری رفتن چگونه باید باشد؟

چه زمانی برای خواستگاری رفتن مناسب است
بهترین وقت برای خواستگاری رفتن در پایان هفته و میانه های ماه است زیرا پژهشگران دریافتند خانم ها در اواسط ماه آرامش بیشتری نسبت به اوایل و اواخر ماه دارند. در اوایل ماه اغلب افراد درگیری های ذهنی زیادتری برای ترقی وضعیت مالی خود دارند و میزان استرس و تنش های عصبی آنان بیشتر است بنابراین همه خانواده در اواسط ماه به ویژه آخر هفته از آرامش بیشتری برخوردارند .

رفتار مناسب خواستگاری
یکی دیگر از مسائلی که در خواستگاری بسیار مهم است رفتار شما در اولین جلسه آشنایی است . بنابراین اگر می خواهیدبه خواستگاری بروید دقت کنید در اولین جلسه خواستگاری بهترین نوع رفتار را داشته باشید و این مراسم راهمراه با خانواده خود انجام دهید و به صورت رسمی و سنگین انجام دهید و زمانی برای خواستگاری اقدام کنید که در شرایط روحی خوبی قرار داشته باشید.

وقت جلسه اول خواستگاری محدود است. از 45 دقیقه تا یک ساعت. معمولا کمتر و بیشتر از آن نتیجه بخش نیست. همواره صحبت های مهم در فرصت نه خیلی کوتاه و نه زیاد ارائه می شود.

زمان خواستگاری رفتن از قبل تعیین شود
قبل از رفتن به خواستگاری خانواده پسر باید نزد خانواده دختر تماس بگیرند و زمان و ساعت خواستگاری را با خانواده دختر هماهنگ کنند. این هماهنگی بسیار ضروری است زیرا اگر هماهنگی صورت نگیرد ممکن است خانواده پسر پشت در معطل شوند و برایشان سوء تفاهم ایجاد گردد و یا آن ها بپندارند خانواده دختر برایشان احترام قائل نیستند .

تعیین زمان دقیق خواستگاری رفتن
پس لازم است این هماهنگی برای اینکه خانواده دختر بتوانند شرایط خواستگاری و خانه را برای حضور خواستگاران مهیا کنند انجام گیرد تا مراسم خواستگاری به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

بهتر است خواستگاری در ساعت 7-4 بعد از ظهر و یا ساعات اولیه شب برگزار گردد زیرا در این وقت روز همه اعضا خانواده دختر و پسر در خانه هستند و می توانند در خواستگاری شرکت کنند. 
منبع : نمناک

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.