تبیان، دستیار زندگی

برترین‌ها جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور معرفی شدند

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی منطقه 5 کشور یکشنبه شب با معرفی نفرات برتر به کار خود در ساری پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
برترین‌ها جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور معرفی شدند

این جشنواره با حضور 35 اثر از استان های البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و مازندران به مدت دو روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
هیات داوران در پایان 2 روز قصه خوانی شرکت کنندگان، پنج قصه و قصه گو را به عنوان نمایندگان استان های منطقه 5 جهت حضور در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور معرفی کردند.
بر اساس رای هیات داوران، قصه ' آتش و دریا ' با قصه گویی زینب قمری از استان البرز در این رقابت مقام اول را کسب کرد، قصه
' حسنی و پهلوان پنبه ' با قصه گویی کلثوم عزتی راد از استان خراسان رضوی دوم شد، مقام سوم به قصه ' لجباز ' با قصه گویی مریم صرفی از استان سمنان رسید، قصه ' حرف آباد ' با قصه گویی داوود ریحانی از استان خراسان رضوی مقام چهارم را کسب کرد و مقام پنجم هم به قصه ' دروازه بخت ' با قصه گویی معصومه آهنگری از مازندران رسید.
به قصه صاحبان آثار برتر راه یافته به مرحله نهایی لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا شد.
هیات داوران در بیانیه پایانی خود در نظر گرفتن ارزش‌های رفتاری ایرانی اسلامی ، امکان طراحی و پرداخت قصه ، بهره‌گیری از ابزار صحنه و موسیقی برای پیشبرد ساختار اصلی قصه‌گویی و رعایت مرز بین قصه‌گویی و نمایش را از جمله معیارهای ارزیابی خود از آثار ارائه شده معرفی کرد.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که هیات داوران پرهیز از هرگونه اضافه‌گویی خارج از طرح و وفادار ماندن قصه‌گویان به ساختار اصلی قصه‌ها که ترکیبی است از نقطۀ آغازین، حادثه، فراز و فرود و حل مساله هم به عنوان معیارهای دیگر در ارزیابی توجه داشته اند.
سارا روستاپور، سیدعلی کاشفی خوانساری و علی خانجانی از داوران بیست و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 5 کشور بودند.

منبع : خبرگزاری ایرنا