تبیان، دستیار زندگی

گوگل سیستم عامل فیوژا را به‌صورت آزمایشی روی آنر پلی هواوی اجرا کرد

به‌تازگی گوگل سیستم‌عامل فیوژا را که از آن به‌عنوان جایگزین اندروید یاد می‌شود، روی دستگاه هواوی آنر پلی اجرا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 سیستم عامل
فناوری
گوگل سیستم عامل فیوژا را به‌صورت آزمایشی روی آنر پلی هواوی اجرا کرد
گوشی
ویژگی‌های جذاب و سیاست‌های درست گوگل در توسعه‌ی اندروید باعث شده تا این سیستم‌عامل به‌ مؤفقیت قابل‌توجهی در بازار گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند. محبوبیت گوشی‌های اندرویدی به‌ اندازه‌ای در بین جوامع مختلف رشد پیدا کرده که کمتر کسی پیدا می‌شود با واژه‌ی اندروید بیگانه باشد.
طبق آخرین آمار، هم‌اکنون سیستم‌عامل اندروید روی بیش از ۲ میلیارد دستگاه اجرا می‌شود. همین امر باعث شده تا با دستگاه‌ها و توزیع‌های مختلفی از اندروید روبرو باشیم. تعدد تولیدکنندگان اندرویدی و استفاده از پوسته‌های سفارشی اختصاصی در گوشی‌های هوشمند، خود منجر شده تا فرآیند به‌روزرسانی این دستگاه‌ها بسیار سخت شود.
باوجود اینکه اندروید ۹ چند ماه پیش در دسترس کاربران قرار گرفت؛ اما هنوز عمده‌ی کاربران این سیستم‌عامل از نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنند.
مدیران گوگل با هدف رفع این مشکل و دیگر نقائص اندروید چندی پیش توسعه‌ی سیستم‌عامل متن‌باز جدیدی را آغاز کردند که از آن با نام فیوژا یاد می‌شود. اهالی گوگل هیچ‌گاه به‌صورت رسمی توسعه‌ی فیوژا را رد یا تأیید نکرده‌اند؛ اما شواهد موجود در انجمن‌های برنامه‌نویسی همگی از توسعه‌ی این سیستم‌عامل توسط غول دنیای اینترنت حکایت می‌کنند.
حال در کد منبع فیوژا خطوط جدیدی مشاهده شده که به پشتیبانی از پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ هواوی اشاره می‌کند. تراشه‌ی کرین ۹۷۰ یکی از تراشه‌های بالارده‌ی حوزه‌ی موبایل است که سال گذشته توسط های‌سیلیکون، شرکت تابعه‌ی هواوی معرفی شد.
گوگل برای آزمایش نحوه‌ی اجرای دستپخت جدید خود در دنیای سیستم‌عامل‌ها، از گوشی آنر پلی هواوی استفاده کرده که از این پردازنده در بطن خود بهره می‌برد.
آخرین همکاری مشترک گوگل و هواوی به معرفی نکسوس ۶ پی بر می‌گردد که تجربه‌ی اندروید خالص گوگلی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این دو غول دنیای فناوری قصد دارند همکاری جدیدی را با یکدیگر در زمینه‌ی توسعه‌ی فیوژا آغاز کنند.
افزون بر موارد فوق، اقدام اخیر گوگل حائز نکته‌ی بسیار مهمی است. برخلاف انتظار بسیاری از صاحب‌نظران که انتشار این سیستم‌عامل را در تاریخی نه‌چندان نزدیک پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما شواهد از روند توسعه‌ی سریع آن و انتشار قریب‌الوقوع آن خبر می‌دهند.
حال باید منتظر ماند و دید که گوگل در طی ماه‌های آینده و به‌‌ویژه کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2019 از پروژه‌ی جدید خود سخن خواهد گفت یا همچنان سکوت را پیشه‌ی خود قرار خواهد داد.
منبع:زومیت