تبیان، دستیار زندگی

اعمال روز ۱۷ ربیع الاول

اعمال و آداب روز هفدهم ربیع الاول در آستانۀ فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رحمة العالمین

یکشنبه 4 آذر و 17 ربیع‌الأول مصادف با فرا رسیدن سالروز نبّی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) است. این روز در میان اعیاد ماه ربیع از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چراکه در چنین روزی پدر این امت یعنی حضرت رسول الله (ص) پا به دنیا گذاشتند و به همین خاطر فریاد دشمن اصلی ما انسان‌ها یعنی شیطان رجیم به خاطر این محبت بزرگ خداوندی به بشریت بلند شد.

در آستانۀ فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) قرار داریم، به همین مناسبت به برخی اعمال توصیه شده برای این روز بر اساس کتاب «مفاتیح الجنان و المراقبات» اشاره می‌شود.

1ـ زیارت حضرت پیامبر (ص) و امیر‏المؤمنین (علیه‏السلام). از مهم‌ترین اعمال در این روز توسل به حامیان معصوم آن روز و سپردن عقل، قلب و تمامی وجود به وسیلۀ آنان به خداوند متعال است. اگر انسان در توکل و تسلیم خود راستگو باشد، قطعاً توفیق الهی را خواهت یافت.
 
2ـ روزه

3ـ غسل

4ـ صدقه

5ـ نماز. بجا آوردن دو رکعت نماز با این کیفیت که در هر رکعت؛ یکبار سورۀ حمد و 10 مرتبه سورۀ قدر و 10 مرتبه سورۀ اخلاص.

6ـ از مهم‌ترین کارهای این روز رعایت آداب عید و برگزاری مراسم‌های شرعی جهت بزرگداشت این عید و شناساندن این روز به عنوان یک عید بزرگ به مردم است، چراکه عده‌ای جاهلانه در این روز به لهو و لعب و کارهای حرام می‏‌پردازند.

منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.