تبیان، دستیار زندگی

رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس:

عزت کشور و عبور از سختی سرمایه دفاع مقدس است

رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی باعث شد ما قامت راست کنیم و دفاع مقدس نیز به ما شجاعت، عزت، مدیریت و عبور از سختی ها را یاد داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
عزت کشور و عبور از سختی سرمایه دفاع مقدس است

علی اصغر جعفری چهارشنبه شب در آیین شروع دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی « فانوس» در هتل آتیلار بندرعباس، مقابله با نظام سلطه را ادامه تفکر دفاع مقدس و حفظ ارزش های آن دانست.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در مقطعی که همه از بردن اسم اسلام هراس داشتند آن را زنده کرد و امروز اسلام مورد اقبال انسان های آزاده جهان قرار گرفته است .
رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، تکریم پدران و مادران شهیدان را نشانه ادب انسان مسلمان دانست و بیان داشت: خانواده شهدا بر گردن ما حق دارند چون فرزندان آنها اسلام را در مقطعی نجات دادند که همه کمر همت برای نابودی اسلام بسته بودند.
جعفری عنوان کرد: امروز اگر فرزندان ما در آرامش و امنیت زندگی می کنند و در کشورمان به سوی آبادانی و سرسبزی پیش می رود این ها مدیون رشادت های رزمندگانی هستیم که شانه های خود را برای این آرامش و امنیت سپر کردند.
وی گفت: نتیجه تفکر وهابیت و تخریب دین اسلام و شیعه از سوی آن ها راه اندازی گروه داعش بود تا از اسلام چهره ای خشن بدون روح ایمان معرفی کنند درحالی که این حرکت بلای جان خودشان شد و انسان های آزادیخواه دنیا حقانیت اسلام را بهتر دریافتند.
جعفری یاد آور شد: اگر شهیدان ما در دفاع مقدس و در دفاع از حرم مظلومانه فداکاری کردند ما به آن می بالیم این بالیدن را باید به همه بچشانیم و آن هم وظیفه همه شما هنرمندان است.
به گفته رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، در دومین سال برگزاری جشنواره فانوس شاهد رشد کمی بیش از 260 درصدی آثار هستیم و موجی در کشور برای تولیدات دفاع مقدس در بخش های مختلف فیلم، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره ایجاد شده است.
وی با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری نیز گفت: رهبری توقع کار صد برابری از ما در حوزه دفاع مقدس دارند، زیرا دشمن به شدت در حال کار بر علیه ملت است و ما باید در سال آینده بخشی زیادی از این مطالبه و دغدغه های رهبرفرزانه انقلاب را با تولید آثارفاخر هنرمندانه به سرانجام برسانیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از خانواده شهید عبدالحمید سالاری نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان و از خانواده های شهید اهل سنت یعقوب پرواز، شهید موسی کهوری شهید نیروی دریایی ارتش و خانواده شهید بسیجی محمد احترامی تجلیل شد.
تجلیل و شعرخوانی مرتضی نصیری شاعر و رزمنده دوران دفاع مقدس بخش دیگری از برنامه های جانبی مراسم شروع دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» بود.
آیین پایانی این جشنواره جمعه 2 آذر ماه 97 با حضور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بندرعباس برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا