تبیان، دستیار زندگی

برنامه چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار خواهد شد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 برنامه چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

برنامه 14 مین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق یادگیری بر اساس جستجوگری طراحی شده است.

طرح پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدایت و مشاوره اینترنتی انجام می شود و هدف اصلی این طرح توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری است، بنابراین چشم انداز بلند مدت این طرح به وجود آمدن سیستمی است که بتوان آموزش مبتنی بر جستجوگری را در کل کشور عملی ساخت تا تمام دانش آموزان کشور از مزایای آموزشی آن برخوردار شوند.

تاریخچه:
این طرح از سال 1383 آغاز به کار کرده است و تاکنون سیزده دوره آن در سطح مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی  کل کشور برگزار شده است.

مراسم سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در تاریخ 23 و 24 فروردین ماه سال 1397 در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور 7500 دانش آموز به همراه دبیران راهنمایشان در قالب 1750 گروه از 20 استان کشور در سه بخش سمینارهای علمی، غرفه های نمایشگاهی و مسابقات دانش آموزی برگزار شد.

 
برگزارکنندگان:

این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار خواهد شد.
 
از ثبت نام تا جشنواره:

برگزاری نشست خبری با حضور خبرگزاری های مختلف

حضور رابطین در مدارس و جلسات و توضیح طرح برای دانش آموزان و دبیران

تشكیل تیم های دانش آموزی با هماهنگی مسئولین مدارس

برگزاری رویداد آذر ماه و رونمایی از طرح رویش به همراه برگزاری کارسوق در رشته های مختلف

انتخاب پروژه توسط تیم دانش آموزی، شرکت در بخش رویش و یا مسابقات چالشی

ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی توسط معلم و یا خود دانش آموزان

کسب مشاوره از طریق سایت برای پیشبرد كار

ارسال خروجی های مورد نظر اعم از تکالیف و گزارشات برای شركت در جشنواره از طریق درگاه تبیان من/ پروژه های دانش آموزی من/ ارسال گزارش و تکالیف /بررسی و داوری مرحله اول بر اساس مستندات ارسالی و خروجی های ارایه شده توسط مشاوران و داوران

كسب مجوز شركت در جشنواره پایانی و اختصاص دعوت نامه

 اهداف برگزاری جشنواره:

-          ایجاد بستر مجازی مناسب برای راهبری شبکه‌ای و هدایت سایبری پژوهش
-           ارائه‌ی الگوی صحیح مسئله محوری در آموزش و پژوهش دانش‌آموزی
-          تمرکز بر فرایند یادگیری به‌جای تأکید صرف بر محصول و نتیجه
-          اجتناب از فضای رقابتی مخرب و تقویت روحیه‌ی اختیار، تعامل و کارگروهی
-          رفع موانع تحقق عدالت آموزشی با ایجاد دسترسی استفاده از بهترین محتوای پژوهشی، مربیان، خدمات علمی، استعداد سنجی و ... برای دانش‌آموزان سراسر کشور
-          ارتقای افق دید و همت نوجوان به عنوان کنشگری مسئولیت‌پذیر در تشخیص و حل مسائل پیرامون خود
-          شناسایی توانمندی‌ها و شبکه‌سازی نخبگانی از دانش‌آموزان امروز و دانشجویان فردا
-          شناسایی مسائل خرد و ترسیم نقشه مسائل کشور

 بخش های جشنواره:
جشنواره، شامل سه بخش ذیل خواهد بود:
·         مسابقات چالشی
·         بخش رویش

مسابقات چالشی
در بخش مسابقات چالشی که به ثبت نام آن به صورت رسمی از اول دی ماه 98 آغاز می گردد و حداکثر تا پایان بهمن 98 ادامه خواهد یافت، هر مقطع تحصیلی مدرسه مجاز به ثبت نام در شاخه های مختلف مسابقات می باشد. هم چنین در هیچ یک از شاخه ها محدودیتی برای تعداد گروه شرکت کننده وجود ندارد. اما در این دو بخش (رویش  و مسابقات چالشی) هم هر دانش آموز مجاز است تنها در یک رشته گرایش ثبت نام نماید.

طرح رویش
بخش رویش نیز از ابتدای آذر ماه و از طریق نشانی Rooyesh.tebyan.net در دسترس است. در بخش رویش دانش آموزان در قالب گروه های یک تا شش نفره می توانند مسائل پیشنهادی خود را به عنوان موضوع پروژه ثبت کرده و به کمک مربیان مجازی، گام های مختلف تشریح، تحلیل، ایده یابی و حل مسئله را طی کنند. در رویداد نهایی، هر گروه فرایند طی شده در حل مسئله را به همراه محصول احتمالی ارائه خواهد داد  و در معرض داوری قرار خواهد گرفت.


 شرکت کنندگان:
شرکت کنندگان این جشنواره دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه می باشند که با توجه به بخش و گرایش مشخص شده در سامانه ثبت نام می توانند در جشنواره شرکت نمایند.

رویداد آذرماه
همزمان با هفته پژوهش، در روز پنجشنبه 28 آذر ماه 98 و در راستای تحقق اهداف فوق الذکر و همچنین ایجاد زمینه مناسب جهت آمادگی برای شرکت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان که در فروردین ماه 99 برگزار می گردد ضمن رونمایی از طرح رویش، کارسوق – مسابقه ای با ظرفیت محدود از دانش آموزان علاقمند برگزار می شود.

و برگزیدگان آن که در رشته های سازه ماکارونی هدفمند، نجات تخم مرغ و ... و دونوبت صبح (دختران) و بعدازظهر (پسران)، مشخص خواهند شد می توانند به صورت رایگان در رویداد نهایی شرکت کنند. (با در نظر گرفتن این نکته که افراد گروه تغییر نخواهند کرد)

همچنین کلیه گروه هایی که در کارسوق آذر ماه 98 و با هزینه 500،000 ریال به ازای هر گروه شرکت کرده اند، چنانچه مایل به حضور در رویداد نهایی در فروردین ماه 99 باشند، به هنگام ثبت نام می توانند مابه التفاوت هزینه جشنواره پایانی و رویداد آذر را پرداخت نمایند. (با در نظر گرفتن این نکته که افراد گروه تغییر نخواهند کرد)

 زمان و مکان:

رویداد آذر ماه: 98/09/28
در دونوبت 12-8 ویژه دانش آموزان دختر و
   15-13 ویژه دانش آموزان پسر

مکان: باغ کتاب تهران
بزرگراه حقانی غرب به شرق، خروجی کتابخانه ملی و باغ کتاب
دسترسی مترو از طریق ایستگاه حقانی و ایستگاه همت


رویداد نهایی: 28 و 98/01/29

مکان: متعاقبا اعلام خواهد شد.

هزینه های شرکت در جشنواره

هزینه شرکت برای ثبت نام هر گروه دانش آموزی مدارس غیر دولتی در بخش های مختلف جشنواره پروژه های دانش آموزی در دوره چهاردهم در جدول ذیل ارایه گردیده است.

ردیفبخشمدارس دولتیمدارس غیر دولتی
1مسابقات چالشی  (فروردین 99)ریال 2,000,000ریال 3,000,000
2رویش ریال 1,500,000ریال 2,000,000
 
کارسوق آذر ماه 98 با هزینه 500،000 ریال به ازای هر گروه شرکت کننده برگزار می شود، و تمامی  گروه هایی که در این برنامه شرکت کرده اند چنانچه مایل به حضور در رویداد نهایی در فروردین ماه 99 باشند، به هنگام ثبت نام می توانند مابه التفاوت هزینه جشنواره پایانی و رویداد آذر را پرداخت نمایند

برگزیدگان:
تمامی تیم هایی که بعد از شرکت در کارسوق آذرماه 98 رتبه های اول تا سوم هر رشته را کسب می کنند، می توانند در رویداد فروردین 98 به صورت رایگان در جشنواره شرکت نمایند. (با در نظر گرفتن این نکته که افراد گروه تغییر نخواهند کرد)

همچنین کلیه گروه های شرکت کننده در کارسوق آذر ماه 98 و با هزینه 500،000 ریال به ازای هر گروه، شرکت کرده اند، چنانچه مایل به حضور در رویداد نهایی در فروردین ماه 99 باشند، به هنگام ثبت نام می توانند تنها مابه التفاوت هزینه جشنواره پایانی و رویداد آذر را پرداخت نمایند. (با در نظر گرفتن این نکته که افراد گروه تغییر نخواهند کرد)

دستاوردها و پروژه های دانش آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی و غیر نقدی، به هر یک از افراد گروه، لوح تقدیر جشنواره، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات موسسه تبیان که متعلق به مدرسه مربوطه می باشد، را نیز دریافت می کنند.

سازوکار اصلی تقدیر از برگزیدگان جشنواره چهاردهم، ورود آن‌ها به «باشگاه نوآوری تبیان» و دریافت کارت عضویت در این باشگاه خواهد بود. اعضای باشگاه علاوه بر اخذ جوایز نقدی و اعتباری از سوی موسسه تبیان و حامیان جشنواره امکان استفاده از ظرفیت‌های زیر را خواهند داشت:

        فرصت‌های علمی، ارتباطی و کارآفرینی و حمایت جهت ارتقاء و توسعه‌ی ایده‌ها و محصولات
        شرکت در اردوها و بازدیدهای علمی مرتبط با پژوهش
        شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی
         انجام پروژه‌های اشتراکی و هم‌افزا با سایر گروه‌ها
         استفاده خدمات ویژه استعدادسنجی و مشاوره تحصیلی
        همیاری جهت برگزاری دوره‌های بعد جشنواره به شکل دستیار، مربی و داور
        و...

 - مراسم اختتامیه و اهدا جوایز در پایان زمان جشنواره برگزار خواهد شد.

تماس با ما
آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول
مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تلفن: 81202428، 81202311
نمابر: 81202311
پست الکترونیکی: project@tebyan.com
قوانین ربات فوتبالیست، چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیانکانال تلگرام جشنواره پروژه های دانش آموزی

سایت چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی
بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان، تنظیم: نسرین صادقی