تبیان، دستیار زندگی

آثار برتر جشنواره رضوی در یزد معرفی شد

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی چهارشنبه شب در یزد معرفی و از خالقان آثار برتر تجلیل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آثار برتر جشنواره رضوی در یزد معرفی شد

در مجموع 503 اثر داستانی و مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 401 اثر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 72 اثر به بخش رقابت جشنواره راه یافت و سه روز اکران شد.

 برگزیدگان بخش مستند

در بخش مستند 189 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 145 اثر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 27 اثر وارد مرحله رقابت شد.
از یزد و تهران به ترتیب 10 و چهار اثر، اصفهان و مرکزی هرکدام 2 اثر و سیستان و بلوچستان، البرز، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، قم، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هرکدام یک اثر به بخش رقابت مستند راه یافت.
در این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 80 میلیون ریال نقد به فیلم مستند «ماهیاک» به کارگردانی فرح زارع از تهران اهدا شد.
همچنین دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «سراج» به کارگردانی محمدرضا دهستانی از قم و دیپلم افتخار و 40 میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «داستان فیکا و فیدان» به کارگردانی دلاور دوستانیان از البرز تعلق گرفت.
در بخش جنبی فیلم های مستند، چهار سفر زیارتی کربلای معلی به سیدعباس رضوی بازیگر فیلم «عباس» از یزد با یک نفر همراه، خدیجه عباسی در فیلم «داستان عروسک ها» از یزد و احمد کرمی از فیلم
«سلام خدای مهربون» از اصفهان اهدا شد.
همچنین جایزه نقدی 20 میلیون ریالی به خاطر نگاه ویژه به اسناد تاریخی به احمد صراف کارگردان فیلم رازهای سرزمین ، دیپلم افتخار بخش تحقیق و پژوهش به فیلم «شبیه مضحک» به کارگردانی علی محمد ناصربافقی از یزد و دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال کمک نقدی به فیلم «تالان» به کارگردانی محمد صادق دهقانی از تهران رسید.
جایزه بهترین تصویربرداری مستند به محمود احمدی در فیلم «سراج»
از قم و دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال جایزه نقدی به حامد بقاییان تصویربردار فیلم «بلندای آسمان» از یزد اختصاص یافت.
همچنین دیپلم افتخار به محمدرضا دهستانی تدوین گر فیلم «سراج» از قم اهدا شد.

 برگزیدگان بخش داستانی

در بخش داستانی 314 اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد که از این تعداد 256 اثر مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت 45 اثر برای مرحله رقابت انتخاب شد.
از تهران، یزد و قم به ترتیب 17، 9 و پنج اثر، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و خوزستان هرکدام 2 اثر و خراسان رضوی، کردستان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و همدان هر کدام یک اثر به بخش رقابت فیلم کوتاه داستانی راه یافت.
در این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 80 میلیون ریال کمک نقدی به فیلم «بازگشت» به کارگردانی شهریار پورسیدجان از گیلان و دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «خوشحال و شاد و بیزارم» به کارگردانی ایمان برهانی از تهران اهدا شد.
همچنین دیپلم افتخار و 40 میلیون ریال کمک نقدی به فیلم «باربرها» به کارگردانی رضا حماسی از تهران و دیپلم افتخار و تقدیر هیات داوران به فیلم «مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیردفتری از تهران اختصاص یافت.
در بخش جنبی فیلم ‌های داستانی، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال به امین راستجو فیلمبردار یزدی به خاطر مجموعه فعالیت هایش تعلق گرفت.
همچنین دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال کمک نقدی به فیلم «استخوان» به کارگردانی غلامرضا حیدری از تهران به خاطر رمزآفرینی در روایت و دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال کمک نقدی به ملیکا غلامی طراح صحنه فیلم
«چتر خاکستری» از اصفهان اهدا شد.
دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال به خاطر روایت عکاسی در سینما به فیلم «لحظه آخر» به کارگردانی جابر نوروزی از قم و دیپلم افتخار طراحی صحنه به ابوالفضل سلیمی در فیلم «لباس سفید» از یزد تعلق گرفت.
این جشنواره از 27 تا 30 آبان ماه در سینما تک یزد برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا