تبیان، دستیار زندگی

فیلم «لس‌آنجلس تهران» از نگاه تبیان

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای با عنوان «نه فانتزی نه کمدی» به تحلیل فیلم سینمایی «لس انجلس تهران» ساخته تینا پاکروان پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لس آنجلس تهران
به گزارش روابط عمومی، سیدرضا صائمی در نقد فیلم سینمایی «لس انجلس تهران» گفته است: «اینکه سینمای ما نیازمند تجربه‌های متفاوت در فیلمسازی و ژانرهای گوناگون است و اینکه از حیث اجتماعی به تولید فیلم کمدی نیاز داریم و اینکه فیلم کمدی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه می‌شود دلیل بر این نیست که فیلمی با ارجاع به همه این‌ها و با تکیه بر رنگ و لعاب تصویر و استفاده از بازیگران چهره بتواند در یک ترکیب بدون هویت به خلق اثری هویتمند بدل شود که رضایت تماشاگر را به همراه داشته باشد.
جالب آنکه گاهی فیلمی که تمام‌قد به سمت ساخت موقعیت‌های کمیک می‌رود به تراژدی بدل می‌شود و حتی با سطحی‌ترین لایه‌های کمدی مماس نمی‌شود. لس آنجلس-تهران ظاهراً قرار است یک کمدی فانتزی باشد اما هیچ‌کدام از آن‌ها نیست و جذابیت‌های بصری آن‌هم نه در نسبت منطقی با درام که صرفاً برای چشمگیر شدن تصویری و لاکچری شدن آن معنا پیدا می‌کند و مخاطب امروز دیگر مسحور رنگ و لعاب تصویر و لوکیشن و جلوه‌های بصری فیلم نمی‌شود.
او آمده است یا قصه بشنود یا بخندد و سرگرم شود. اما انتظاری که خود فیلم ایجاد می‌کند که ردپای پررنگ آن را می‌توان در تبلیغات آن پیدا کرد موجب می‌شود تا مخاطب مدام منتظر باشد تا از یک جای فیلم، نقطه وصل شکل بگیرد و بتواند با قصه درگیر شده و انتظارش از سویه کمیک آن برآورده شود اما هر چه فیلم جلوتر می‌رود این انتظار به ناامیدی منجر می‌شود.»
علاقمندان می توانند متن کامل نقد فیلم سینمایی «لس انجلس تهران» را در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.