تبیان، دستیار زندگی

۷۸ درصد تهرانی‌ها بیننده تلویزیون

در نظرسنجی از مردم نواحی مختلف تهران مشخص شد که بیش از ۷۸ درصد تهرانی‌ها، بیننده حداقل یکی از برنامه‌های شاخص تلویزیون هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
۷۸ درصد تهرانی‌ها بیننده تلویزیون

به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در نظر سنجی فراگیری که مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما اجرا کرده است، ۷۸/۳ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که حداقل یکی از برنامه‌های شاخص شبکه‌ها را پیگیری و دنبال میکنند.

بر اساس این نظر سنجی که اواسط آبان صورت گرفته در تقسیم مخاطبان پیگیر برنامه ها؛ نود و حالا خورشید از شبکه ۳ و به خانه برمیگردیم از شبکه ۵ بیشترین مخاطبان را داشته اند. مخاطبان پیگیر برنامه نود ۴۵/۶ درصد، میزان مخاطبان دنبال کننده حالا خورشید ۴۴/۴ درصد و مخاطبان پیگیر به خانه برمیگردیم ۳۷/۴ درصد بوده اند.

بر اساس این نظر سنجی از نظر جنسیت مخاطبان، در مقابل ۷۹/۴ درصدی مردانی که در تهران  بیننده برنامه‌های تلویزیونی هستند ۲۰/۶ درصد از مردان کلان شهر تهران هیچ برنامه‌ای را تماشا نمیکنند. در مقابل ۷۷/۵ درصد از زنان تهرانی  که حداقل یکی از برنامه‌های شاخص تلویزیون را دنبال میکنند، ۲۲/۵ درصد از زنان تهرانی  گفته اند که هیچ برنامه‌ای از سیما را دنبال نمیکنند.

این نظر سنجی به لحاظ رضایت بینندگان هم به آمار جالبی دست یافته است. در میان برنامه‌های شاخص سیما، برنامه با سابقه «مسابقه محله شبکه ۲» تنها برنامه‌ای است که رضایت ۱۰۰ درصدی مخاطبان را جلب کرده است. بعد از این برنامه «دکتر سلام شبکه آموزش» با رضایت ۹۸/۴ درصدی و «مستند حیات وحش شبکه مستند» با ۹۷ درصد، بیشترین رضایت مخاطبان را داشته اند.

طبق این نظر سنجی که در آن جامعه آماری متنوعی از مردان، زنان، کودکان و نوجوانان با میزان تحصیلات مختلف شرکت داشتند، به تفکیک شبکه‌ها مشخص شد برنامه‌های  دستپخت، سیمای خانواده و آفتاب شرقی از شبکه یک سیما بیشترین مخاطب را داشته اند.

در شبکه دو مسابقه محله، محله گل و بلبل و زنده باد زندگی، در شبکه سه نود، حالا خورشید و مسابقه برنده باش بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده اند.

برنامه‌های شوکران و معرفت در شبکه چهار –به خانه برمیگردیم، در شهر و تهران ۲۰ در شبکه ۵ –شبی با عبدی، هزار داستان و کتاب باز در شبکه نسیم بیشتر از دیگر برنامه‌های این شبکه‌ها توانسته اند رضایت مخاطبان را به دست آورند.

در شبکه آموزش برنامه دکتر سلام، در شبکه افق برنامه عصرانه و برنامه‌های چوب خط  و ایرانیش، در شبکه قرآن تلاوت‌های درخواستی، پرسمان و بشارت ۱۴۵۲، در شبکه سلامت برنامه ضربان و مادر کودک و تندرستی، در شبکه ورزش برنامه‌های فوتبال ۱۲۰، شب‌های فوتبالی و ویدئو چک و در شبکه مستند  مستندحیات وحش  و برنامه ۳۶۰ درجه بیشترین درصد رضایت مخاطبان تهرانی را داشته‌اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان