تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی خورشت کرفس با گوشت قلقلی

برای تهیه این خورشت ابتدا باید میت بال (گوشت قلقلی) رو آماده کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خورشت کرفس با گوشت قلقلی

مواد اولیه:

۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۱ عدد پیاز
۲۰۰ گرم کرفس خام
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۱ قاشق مربا خوری نعنا خشک
آبغوره به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

روش تهیه:

برای تهیه این خورشت ابتدا باید میت بال (گوشت قلقلی) رو آماده کنیم، پس پیازی که داشتیم رو رنده کرده و آب اضافیشو خوب میگیریم تا بعد میت بال ها وا نرن حالا پیاز رنده شده، گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل رو خیلی خوب و با حوصله با هم ورز میدیم تا مواد خوب به خورد هم برن.
بعد از مواد به اندازه یه گردو برمیداریم و کف دستمون میگردونیمشون تا گرد بشن و داخل ماهیتابه های که کمی روغن داخلش ریختیم و روغن هم داغ شده میذاریمشون تا هم بپزن و هم یکم سرخ بشن پس حرارت رو متوسط کرده و در ماهیتابه رو هم میذاریم تا میت بال آب بندازه و با آب خودش بپزه. همینطور که میبینین میت بال ها پختن و خودشون رو جمع کردن. حالا میت بال هارو از ماهیتابه در میاریم و داخل همون روغن رب، فلفل، زرچوبه و کمی نمک رو با هم تفت میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی دربیاد. در یه ماهیتابه دیگه هم کرفس رو با تقریبا ۲۰ گرم کره تفت میدیم تا کرفس ها خوش طعم تر بشن. حالا کرفس تفت داده شده رو به رب سرخ شده اضافه کرده و یکی دو دقیقه با هم تفتشون میدیم. حالا حدود ۲ لیوان آب جوش به موادمون اضافه میکنیم و در قابلمه رو میبندیم تا کرفس بپزه و نرم بشه. وقتی کرفس پخت میت بال هارو هم اضافه میکنیم و به مقدار کافی آبغوره هم میریزیم و بعد اجازه میدیم تا خورشتمون جا بیوفته و میت بال ها مزه دار بشن. در بیست دقیقه نهایی هم نعنا خشک رو اضافه میکنیم.
همینطوری که میبنین خورشت کاملا جا افتاده و روغن انداخته. راز خوشمزگی این خورشت تو جاافتادن و کم آب بودنشه. حالا خورشت خوشمزه خودمون رو با برنج و چاشنی های دلخواه سرو میکنیم.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.