تبیان، دستیار زندگی

فرهاد مجیدی: پیشنهاد سرمربیگری استقلال را رد کردم

فرهاد مجیدی کاپیتان پیشین استقلال گفت که در مقطعی پیشنهاد سرمربیگری این تیم را رد کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی درباره فعالیت در عرصه مربیگری پس از پایان دوران فوتبالش گفت: 10 بار به انگلیس رفتم و در دوره آموزشی سطح دوم مربیان  حرفه‌ای شرکت کردم که آنها می‌توانند در تیم‌های پایه‌ای زیر 18 سال کار کنند. این یک تجربه فوق‌العاده و جدید پس از پایان دوران فوتبال برای من بود که پیش از آن به عنوان یک بازیکن تجربه نکردم. دوره‌های عملی و پرفشار در زمین فوتبال برگزار شدند که شامل 3 جلسه تئوری و 3 جلسه عملی در طول هفته بودند. همچنین در دوره‌های آموزشی تربیت مربیان امارات نیز حضور داشتم و گواهینامه‌های A و B را دریافت کردم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: پس از آن راهی اسپانیا شدم و در تمرینات تیم جوانان اسپانیول حضور یافتم. این برای من فراتر از یک تجربه بود زیرا اسپانیول یکی از پیشرفته‌ترین آکادمی‌های اسپانیا را با توجه به حضور بازیکنان در تیم نخست باشگاه و دیگر باشگاه‌های لالیگا دارد. قادر بودم در باشگاه‌های حرفه‌ای اروپا به عنوان مربی تیم جوانان کار کنم. به مدت 5 ماه در تیم اسپانیول کنار کریل فلورس، مربی پیشین تیم‌های الاهلی و العین امارات کار کردم.

روزنامه الخلیج امارات سپس می‌نویسد: فرهاد مجیدی افشا کرد که پیشنهاد سرمربیگری تیم استقلال را که سال‌ها به عنوان بازیکن در آن بازی کرده بود را پس از شکست 4 بر 2 در دربی تهران برابر پرسپولیس نپذیرفت. مسئولان باشگاه استقلال شب همین بازی راهی خانه فرهاد مجیدی شدند تا او هدایت تیم استقلال را بپذیرد اما حاضر نشد که جایگزین پرویز مظلومی شود.

فرهاد مجیدی همچنین اعلام کرد که فصل گذشته پیشنهادهایی برای مربیگری از تیم‌های اماراتی داشت اما ترجیح داد تا منتظر بماند و سپس گام بعدی را بردارد. او به دنبال بهترین شروع است.

وی در این رابطه اظهار داشت: به کار علمی و فنی فوتبال در مراحل مختلف به صورت اساسی اعتقاد دارم. این باید هدف اصلی برای هر بازیکن فوتبال برای پیشرفت و موفقیت در رسیدن به تیم اصلی و سپس تیم ملی باشد. در اروپا یاد گرفتم که مهم‌ترین مسئله سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان است و روی تیم‌های بزرگسالان متمرکز نمی‌شوند. آگاهی زیادی درباره بازیکنان جوان دارم و امارات  از کمپ خوب بازیکنان مستعد برخوردار است. مهم‌ترین موضوع این است چگونه با این عناصر کنار بیاییم و تمام تمرکز خود را روی بازی معطوف کنیم. بازی تیم‌های زیر 18 سال الوصل و الوحده را دیدم که بسیاری از بازیکنان برجسته را کشف کردم. 

فرهاد مجیدی درباره تیم ملی فوتبال امارات و میزبانی از جام ملت‌های 2019 آسیا گفت: با وجود نتایجی که در دیدارهای تدارکاتی به دست آوردند رقابت دشواری در این رقابت‌ها و رسیدن به فینال خواهند داشت. هر چند بازیکنان برجسته‌ای در تیم ملی امارات حضور دارند اما مصدومیت عبدالرحمن ضربه سختی برای این تیم بود.

بازیکن پیشین تیم‌های استقلال و الوصل امارات در رابطه با کارلوس کی‌روش  و تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال ایران پس از حضور این سرمربی داراین نظم تیمی و فنی شد. همه از کارلوس کی‌روش راضی هستند و تحت تاثیر عملکرد او و نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفتند. ما دارای تیمی خوب با بازیکنان مصمم هستیم و می‌توانند برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رقابت کنند.

فرهاد مجیدی در خاتمه گفت: امارات خانه دوم من است و خانواده‌ام از زمانی که بازی می‌کردم در این کشور زندگی می‌کنند.
منبع: تسنیم