تبیان، دستیار زندگی

سیاست‌های ناکارآمد نتانیاهو

کابوس‌های اسرائیلی!

یکی از مهم‌ترین مبارزات تاریخی با رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه شاهد بودیم. جنگی که با شکست مفتحضانه اسرائیل و ایجاد شکاف عمیق بین دولت و مردم آن همراه بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صدیقه شریفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نتانیاهو
وقتی واژه "اسرائیل" را در گوگل سرچ می‌کنید، با مقالات و گزارش‌هایی روبرو می‌شوید که کشوری سرشار از رفاه و سرزندگی را به شما معرفی می‌کند. اما درواقع بیش از 60 سال است این رژیم با نیرنگ و خون‌ریزی، صاحبان اصلی فلسطین را از کشورشان بیرون رانده و آرامش را از آن‌ها ربوده است.

یهودیانی که با وعده بهشت موعود، از سراسر جهان آمدند و در فلسطین ساکن شدند و برای ستیزه‌جویی و جنگ‌طلبی آموزش می‌بینند. آن‌ها به همسایگان خود می‌تازند و برای بقای هویت جعلی خود، حتی به زنان و دختران‌شان هم رحم نمی‌کنند و از آن‌ها سربازانی ویژه می‌سازند!

صهیونیست، مولود استکبار

حقیقت ماجرا این است که در سال‌های ۱۹۴۷ تا سال ۱۹۶۷ که اوج سلطه انگلیس بر جهان، خصوصاً خاورمیانه بود، استعمارگران انگلیس با تشکیل لابی صهیونیستی، برآن شدند تا پایگاهی ثابت برای خود در منطقه آسیای میانه راه‌اندازی کنند تا شاید راهی باشد برای جلوگیری از افزایش سطح وحدت مسلمانان. بنابراین در قلب دنیای اسلام و بین آسیا، آفریقا و اروپا، رژیمی را تحت عنوان "اسرائیل" ایجاد کرده و بعدها این ارثیه‌ی شوم استکباری را به آمریکا تحویل دادند تا به موجودیت صهیون‌ها در خاورمیانه قوت ببخشند.

اسرائیلی‌ها، گروهی کم‌جمعیت و نژادپرست بودند که از سراسر جهان فراخوانده شدند تا وارد سرزمین موعود یعنی "فلسطین" شوند. به‌این ترتیب و با وعده‌ی رفاه، اشتغال، تحصیل و حاکمیت بر جهان؛ بسیاری از یهودیان به سرزمین فلسطین مهاجرت کرده و روند خارج‌سازی فلسطینیان از کشورشان را آغاز کلید زدند.

بی‌کفایتی نظامی و مفاسد مالی نتانیاهو، نارضایتی مردمی از عدم تأمین امنیت و کاستی‌های اقتصادی در زمینهٔ وعده‌های محقق نشده دولت، همچون موریانه پایه‌های حکومت جاعل را می‌جوَد.



هدف نهایی، سیطره صهیونیسم

باید توجه داشت که اسرائیل از ابتدای امر و برای رسیدن به کشورگشایی و تسلط بر فلسطین، در پی جنگ، تخریب و کشتار گسترده بود. از این رو، از گذشته تاکنون، یکی از دلایلی که غول‌های رسانه‌ای غرب، همواره در صدد اغوای افکار عمومی جهان و محق جلوه دادن اسرائیل بودند، موجه ساختن تحرکات و حملات نظامی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود!

آن‌ها بنا را بر آن گذاشته‌اند که تا زمان تحقق سیطره همه‌جانبه‌ی خود بر اکثریت کشورها سراسر جهان همچون؛ "اردن"، "سوریه" و "مصر" و تشکیل اسرائیل بزرگ، کشورگشایی‌های خود را ادامه دهند. اما در این میان و با روی کارآمدن انقلاب اسلامی ایران، نخستین جرقه‌های مبارزه با استکبار جهانی به‌ویژه اسرائیل و آمریکا مشاهده شد. در واقع، یکی از اولویت‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران؛ حمایت از مظلومان سراسر جهان عنوان شد.

اسرائیل تهدید منطقه

بااین‌ همه تِز "خاورمیانه جدید" (New Middle East)، با محوریت اسرائیل و با وجود زرادخانه‌های اتمی، تسلیحات نظامی بی‌حد و حصر، ایجاد گنبد آهنین، تربیت کماندو و سربازان ویژه، هنوز نتوانسته به این کشور، امنیت روانی بدهد.

برای نخستین بار پایگاه خبری-تحلیلی "گلوبال ریسرچ" (Global Research News) از نقشه جدید آمریکا و اسرائیل برای تجزیه کشورهای خاورمیانه و تشکیل "خاورمیانه‌ی جدید" خبر داده بود.

آمریکا که همواره سهم شایانی در شکل‌گیری رژیم اسرائیل دارد، پس از فروپاشی شوروی تاکنون بیست‌ونه قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرده تا با اِعمال قدرت،  بتواند اقتصاد را در کشورهای مجاور تحت سلطه‌ی خود قرار داده و قدمی موثر در راستای استحکام و بقای رژیم صهیونیستی بردارد.(1)

هراس روزافزون اسرائیل

رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه‌ی آمریکا، تاکنون اقدام به جنگ‌ افروزی‌های گسترده‌ای کرده است تا خود را به هدف دیرینه‌، اما پوشالی نسل‌کُشی فلسطینیان و سلطه جهانی نزدیک کند. دولتمردان این رژیم با ایجاد رعب و وحشت جهانی سعی بر آن دارند تا در برابر کشورهای ضعیف، قدرت‌نمایی کرده و به نوعی برتری خود را نسبت به سایر ملل اثبات کنند.

در میان این همه جنگ و خونریزی آمریکا و اسرائیل برای تصاحب سرزمین فلسطین و ادامه‌ی روند کشورگشایی، برخی کشورها و نهادها همچون؛ حزب الله لبنان، ایران و... موضع مبارزاتی به خود گرفته و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته‌اند. تا جایی که امروزه، ایران، سوریه، حماس و حزب الله بزرگ‌ترین تهدیدات رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌روند.

از این رو، دولت آمریکا و اسرائیل که وجهه و قدرت خود را در معرض آسیبی جدّی می‌دیدند، تمام توان خود را برای مقابله با مخالفان، به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته و انواع فشارها و تحریم‌ها را در دستور کار قرار دادند تا شاید از قدرت ایران در جهان و منطقه بکاهند. آن‌ها در ادامه به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عراق، افغانستان، سوریه و دیگر کشورهای منطقه پرداخته و با استفاده از قدرت رسانه‌ها و راه‌اندازی جنگ روانی، ایران اسلامی را مسبب اصلی جنگ افروزی و امنیت‌زدایی در خاورمیانه معرفی کردند!

یکی از مهم‌ترین مبارزات تاریخی با رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه شاهد بودیم. جنگی که با شکست مفتحضانه اسرائیل و ایجاد شکاف عمیق بین دولت و مردم آن همراه بود.
پس از پیروزی مقاومت در این جنگ و ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها، بسیاری از یهودیان به دیگر کشورها مهاجرت کردند. بدیهی است که زوال سرمایه‌های اجتماعی و وجود سایر عوامل از جمله اختلافات داخلی، افول قدرت یک کشور و نهایتا سقوط را به دنبال دارد.

هرساله تعداد زیادی از شهروندان اسرائیل به دلایل مختلف، ازجمله تحصیلات و کار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و تعدادی از آنان هرگز باز به فلسطین نمی‌گردند. دولت اسرائیل نیز بارها اعلام کرده است که به شهروندان یهودی مهاجر نیاز دارد و از بازگشت آنان استقبال می‌کند. این فراخوان در راستای جلوگیری از کاهش جمعیت متمرکز یهودیان و نیز افزایش سرمایه‌ی اجتماعی این قوم است.(2)

اسرائیل بر روی گسل

مدتی است که اعتراضات گسترده‌ای در راستای بازگشت ساکنان فلسطینی به نوار غزه آغاز شده است. در این تجمعات اعتراض‌آمیز، بالن‌های آتش‌زا از سوی معترضان به سمت سرزمین‌های اشغالی روانه می‌شد. اما این اعتراضات با خشونت بیش از پیش صهیونیست‌ها مواجه شده است تا جایی که اخیرا، گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی با لباس مبدل و با یک خودرو فولکس مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) درگیر شده‌اند تا این اعتراضات را سرکوب کنند.

نگرانی من این است که به روزی برسیم که جهان به نبود ما در نقشه تن داده و آمادگی خود را برای عدم بقای اسرائیل نشان دهد؛ به این دلیل که هزینه‌ای که در مقابل این گزینه خواهد پرداخت، زیاد نخواهد بود.



درپی این عملیات، بیش از 400 فروند موشک مقاومت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و کابینه امنیتی اسرائیل را به پذیرش آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه وادار کرد. پس از این آتش‌بس، وزیر جنگ اسرائیل استعفا داد.

از این دست بی‌کفایتی نظامی و مفاسد مالی شخص نتانیاهو، نارضایتی مردمی از تأمین نشدن امنیت و کاستی‌های اقتصادی در زمینه‌ی وعده‌های محقق نشده دولت، همچون موریانه پایه‌های حکومت جاعل را می‌جود. از سوی دیگر آمریکا نیز که دیگر در جهان با اقبال چندانی مواجه نیست، نمی‌تواند حمایت مؤثری داشته باشد. لذا مخالفین دولت و حزب یهود خواستار انتخابات زودهنگام شدند.


سرانجام اسرائیل

وعده قطعی خداوند در میراث زمین برای صالحان، در سایه مبارزه ملت‌ها برای احقاق حق حاکمیت بر سرنوشت و سرزمین‌شان، درحال وقوع است. فلسطین، سوریه، لبنان، ایران و... در برابر استکبار جهانی تمام قد ایستاده‌اند. بی‌شک هیچکدام از سلاح‌های بیولوژیک، موشک‌های دوربرد و سایر ترفندهای بازدارنده در عزم ملت‌ها خللی وارد نمی‌کند.

امروزه و با کمک انواع رسانه‌ها، جنایات رژیم صهیونیستی برای جهانیان آشکار شده و از این رو، حمایت‌های بین‌المللی از این رژیم به پایین‌ترین سطح جهانی رسیده است. سازمان‌هایی نظیر "بی‌دی‌اس" BDC (جنبش جهانی تحریم و خارج کردن سرمایه‌گذاری‌ها و اعمال مجازات علیه رژیم صهیونیستی) موفقیت‌هایی کسب کرده و تا حدودی این رژیم را در فریب اذهان عمومی ناکام گذاشته‌اند.

در این راستا، "آهارون لابیدوت" نویسنده و تحلیلگر صهیونیست می‌گوید: "نگرانی من این است که به روزی برسیم که جهان به نبود ما در نقشه تن داده و آمادگی خود را برای عدم بقای اسرائیل نشان دهد؛ به این دلیل که هزینه‌ای که در مقابل این گزینه خواهد پرداخت، زیاد نخواهد بود."

"بن‌دیوید" یکی از افسران ارشد رژیم صهیونیستی در کتاب "کوسه سفید" می‌نویسد: "رؤوبین یکی از نگهبانان گذرگاه ایریز در شمال نوار غزه است که با افسر مستقیم خود تلفنی صحبت می‌کند و می‌گوید: من زنان و کودکان را می‌بینم، امواج بزرگ انسانی، هزاران نفر از تاریکی می‌آیند؛ حتی اگر همه مهمات خودم را هم شلیک کنم، نخواهم توانست جلوی آنها را بگیرم زیرا ظرف یک دقیقه از روی من رد خواهند شد."(3)

در واقع افسران نظامی و تحلیلگران سیاسی صهیونیست، با مشاهده روند رو به سقوط این رژیم، آژیر خطر را به صدا در آورده و تذکرات مهمی را به سران رژیم اعلام کرده‌اند. آن‌ها حتی، احتمال عدم حمایت‌های ایالات متحده را داده‌اند و آینده خوشایندی را برای رژیم صهیونیستی متصور نیستند.


پی‌نوشت:
1. جزئیات برنامه‌ریزی تغییر مرزها و طرح خاورمیانه جدید، پایگاه خبری آفتاب
2. مهاجرت معکوس رژیم صهیونیستی را نابود می کند، شبکه العالم
3. ژنرال‌های ارشد صهیونیست: آینده اسرائیل در لبه پرتگاه است، خبرگزاری تسنیم