تبیان، دستیار زندگی

معرفی گروه آموزشی آفتاب

گروه آموزشی آفتاب با بهره­‌گیری از اساتید نخبه و باسابقه و همکاری گروه همساز، اقدام به برگزاری آزمون­‌های آزمایشی المپیادهای علمی نموده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی گروه آموزشی آفتاب
اجرای این طرح، همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد برای علاقه­‌مند سازی دانش­‌آموزان کشور برای ورود به این عرصه و از بین بردن اختلاف سطح امکانات آموزشی در کشور و به طبع آن کاهش اختلافات آماری قبولین سراسر کشور در مقایسه با تهران است.

المپیادها همه ساله در کشور برگزار می­‌شوند و معمولاً تنها دانش­‌آموزانی که امکانات تحصیلی به نسبت بالایی دارند و از معلم­‌ها و سیستم­‌های آموزشی مناسبی بهره­‌مندند فاتحان اصلی این عرصه­‌اند که مقدمه­‌ای برای دانش‌آموزان جستجوگر و تلاشگر برای انتخاب زمینه­‌ی فعالیت علمی در مقطع بعدی تحصیلی، یعنی دانشگاه است. همچنین در بسیاری از نقاط کشور دانش‌آموزان دسترسی مناسبی به محتوای آموزشی باکیفیت برای دروس دبیرستان ندارند. برای از میان بردن این اختلاف و دسترسی عمومی دانش‌­آموزان سراسر کشور از امکانات آموزشی در این زمینه، گروه آموزشی آفتاب، با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شد و زمینه­‌ی فعالیت خود را بر مبنای آموزش الکترونیک بنا نهاد. این گروه ویدئوهای آموزشی المپیادها و دروس دبیرستان را تولید می­‌کند و ارائه­‌ی دروس در این ویدئوها توسط اساتید و معلمان زبده به گونه­‌ای است که راه حل مسائل کتابی نباشد و با داشتن جذابیت حل برای علاقه­‌مندسازی دانش­‌آموزان، روند فکری طی شده در ذهن معلم برای رسیدن به راه حل اصلی نیز ارائه می­‌شود تا دانش آموزان با روش‌­های حل مسائل آشنا شوند و قابلیت­‌های محیط نرم­‌افزاری آموزش الکترونیک این امر را تسهیل می­‌کند.

علاوه بر آن در راستای تحقق هرچه بهتر این هدف، گروه آموزشی آفتاب با بهره­‌گیری از اساتید نخبه و باسابقه و همکاری گروه همساز، اقدام به برگزاری آزمون­‌های آزمایشی المپیادهای علمی نموده است. اجرای این طرح، همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد برای علاقه­‌مند سازی دانش­‌آموزان کشور برای ورود به این عرصه و از بین بردن اختلاف سطح امکانات آموزشی در کشور و به طبع آن کاهش اختلافات آماری قبولین سراسر کشور در مقایسه با تهران است.

هدف اصلی ما گسترش امکانات آموزشی برای برقراری عدالت آموزشی در سرتاسر میهن عزیزمان است. دانشگاه صنعتی شریف نیز که پیشروترین دانشگاه کشور در زمینه­‌ی آموزش است بسترساز اصلی این حرکت است و با حمایت از آن به نوعی برای پرورش نهال­‌هایی که بعداً به ثمر خواهند نشست سرمایه­‌گذاری می­‌کند.

معرفی گروه آموزشی آفتاب
 مطالب مرتبط:
- معرفی پایگاه فرانش
-معرفی شبکه ملی مدارس ایران (رشد)
-معرفی انجمن علم آموز
-معرفی وب سایت مکتبستان
- معرفی باشگاه نانو

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی