تبیان، دستیار زندگی

فراخوان ودیعه گذاران حج تمتع

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های عتبات عالیات به واسطه نرخ ارز افزایش یافته است، اعطای تسهیلات به قشر دانشجو برای عزیمت به عتبات عالیات تاثیرات مثبتی را به دنبال دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حج و زیارتinfo
حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حج و زیارت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت در جمع خبرنگاران درباره امضای این تفاهم نامه و تاثیرات آن اظهار کرد: با توجه به اینک هزینه‌های عتبات عالیات به واسطه نرخ ارز افزایش یافته است، اعطای تسهیلات به قشر دانشجو برای عزیمت به عتبات عالیات تاثیرات مثبتی را به دنبال دارد.

وی افزود: اعطای تسهیلات موجب می‌شود تا تعداد بیشتری از دانشجویان به این سفر مبادرت ورزند و از فواید معنوی آن بهره‌مند شوند که در این رابطه از دست اندرکاران امر تشکر می‌کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه در خصوص پرسشی مبنی بر آخرین برنامه ریزی‌ها برای حج تمتع ۹۸ گفت: ما اقدامات خود را از پایان حج تمتع ۹۷ آغاز کرده ایم و در همین رابطه جلسات کارگروه‌های آسیب شناسی فعالیت را انجام می‌دهند.

محمدی گفت: این کارگروه‌های آسیب شناسی تمامی نقاط قوت و ضعف و نقایص را بررسی می‌کنند تا برنامه ریزی‌های آتی بر مبنای رفع نقاط ضعف باشد.

وی افزود: برنامه‌های عملیاتی حج ۹۸ نیز به بعد از مذاکرات با عربستان و توافقنامه با دست اندرکاران حج این کشور باز می‌گردد که این مذاکرات نیز حدودا اوایل دی ماه انجام می‌پذیرد.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه در خصوص فراخوان ودیعه گذاران حج تمتع و هدف سازمان از این مهم گفت: در سال‌های ۸۴ و ۸۵ و ۸۶ متقاضیانی برای حج تمتع نام نویسی کرده اند و در بانک ملی ودیعه گذاری و ثبت اطلاعات انجام داده اند که طی این سال‌های اخیر ممکن است تغییراتی در اطلاعات یا نشانی و برنامه ریزی‌های آن‌ها اتفاق افتاده باشد که ما تصمیم گرفتیم این اطلاعات را ساماندهی کنیم.

محمدی با بیان اینکه تعداد ثبت نام کننده‌ها در سال‌های ذکر شده به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، توضیح داد: ساماندهی اطلاعات این افراد برای تعیین اولویت ها، ارتباط گیری، تعداد حاضران برای تشرف، آموزش‌ها و اطلاع رسانی به موقع به متقاضیان است.

رییس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: این فراخوان برای ساماندهی و بروز رسانی اطلاعات این یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

محمدی اظ‌ها رکرد: متقاضیان باید برای تکمیل اطلاعات به سامانه رزرو حج سازمان حج و زیارت به نشانی یا دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص پرداخت مابه التفاوت کسانی که در ایام اربعین در روز‌های نخست در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند و پول بیشتری نسبت به قیمت نهایی در سامانه پرداخت کرده بودند، گفت: مابه التفاوت پرداختی این عزیزان انجام گرفته است و تمامی کسانی که در بانک‌های ملی و ملت حساب داشته اند این پول را دریافت کرده اند و حتی افرادی که حسابی در بانک‌های مذکور ندارند نیز با مراجعه به شعب بانک ملی می‌توانند مبلغ مابه اتفاوت را دریافت نمایند.
منبع: ایرنا