تبیان، دستیار زندگی

تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیافتن کیفیت حج ۹۸

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بر رعایت صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف حج آینده تأکید کرد و گفت: کاهش کیفیت پذیرفتنی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به رعایت صرفه جویی در حوزه‌های مختلف حج، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های حج  ۹۸ راهکارهای مناسب باید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مد نظر قرار گیرد. همچنین بهتر است مدیریت شده عمل کرد تا از کیفیت خدمات ارائه شده به زائران کاسته نشود، چرا که کاهش کیفیت پذیرفتنی نیست.

در این جلسه آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره فراخوان عمومی برای تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع و حسین اسماعیلی  مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری درباره وضعیت اجاره هتل‌ها در مدینه منوره و مکه مکرمه گزارشی ارائه دادند.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار داشت: کمیته مسکن آمادگی دارد تا پس از قطعی شدن قیمت ارز برای اجاره هتل‌ها اقدام کند و استفاده از ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در مکه را برای حفظ کیفیت مد نظر قرار دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: آسیب‌شناسی دقیق حج گذشته و برنامه‌ریزی حج آینده در کمیته‌های مختلف در حال انجام است و تلاش شده در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برخی کاستی‌ها که زائران در حج گذشته ابراز می‌داشتند، رفع شود.

این جلسه با ارائه گزارش در خصوص نحوه ارتقای توان نیروی انسانی و انتخاب مدیران مجموعه، کاروان‌ها، روحانیون و مسئولان فرهنگی حج آینده ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  سطح بندی در کاروان‌ها و انتخاب مدیران و روحانیون توانمند را در آرامش  زائران موثر دانست.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر تاکید کرد: در مجموعه کادر مدیریتی کاروان‌ها باید  شایسته سالاری تقویت و زمینه ورود افراد توانا، تحصیلکرده و دارای سابقه مدیریت و مسلط به زبان عربی بیش از گذشته فراهم شود.

منبع : خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.