تبیان، دستیار زندگی

نمایش بزم رزم در برنامه «عصرانه مستند»

چهارمین برنامه از سلسله نشست‌های «عصرانه مستند» به فیلم «بزم رزم» ساخته سید وحید حسینی اختصاص یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نمایش بزم رزم در برنامه «عصرانه مستند»

فیلم مستند «بزم رزم» با حضور سیدوحید حسینی کارگردان این مستند و مهدی یزدانی خرم منتقد و نویسنده سه‌شنبه 6 آذرماه در برنامه «عصرانه مستند» که به همت خانه مهر رضا برگزار می‌شود، به نمایش درمی آید. حضور در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

«بزم رزم» سرگذشتِ پر فراز و نشیبِ موسیقیِ ما در سال‌های جنگ است. روایتِ هم‌زمانِ 2 داستان؛ داستانِ جوانانی که برای حفظِ میهن از جان گذشتند و داستانِ اهلِ موسیقی که از یک سو به زبان و ابزار خود در راهِ وطن واردِ میدان شدند و از سویی دیگر برای حفظِ موسیقیِ ایرانی کوشیدند و پیروزِ هر 2 میدان ایران است و موسیقیِ ایران.مستند «بزم رزم» به تهیه‌کنندگی سید وحید حسینی و مهدی همایونفر ساخته شده است.
سیمرغ بلورین بهترین پژوهش فیلم مستند از سی و پنجمین جشنواره فیلم فج و دیپلم افتخار و تندیس بهترین پژوهش از دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت دیپلم افتخار از جمله جوایز این مستند پژوهش محور است.

در مستند «بزم رزم» با حدود ۲۰ چهره موسیقی همچون حسین علیزاده، مجید درخشانی، بیژن کامکار، کامبیز روشن روان، حسام الدین سراج، علی اکبر شکارچی و ... گفتگو شده است.

مهدی یزدانی خرم نویسنده و روزنامه نگار است که با حضور در این مراسم به نقد و تحلیل مستند «بزم رزم» می‌پردازد و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ خواهد داد.

مراسم نقد و بررسی و نمایش فیلم مستند «بزم رزم»  سه‌شنبه 6 آذرماه ساعت ۱۷: ۳۰ در خانه مهر رضا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به پل همت، نبش کوچه نیلو، پلاک یک برگزار می‌شود و ورود برای عموم رایگان و آزاد است.

پیش از این مستندهای «آوانتاژ» ساخته محمد کارت، «متهمین دایره بیستم» ساخته حسام اسلامی و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند در برنامه «عصرانه مستند» به نمایش درآمده‌اند.

خانه مهر رضا وابسته به خیریه متوسلین به امام رضا (ع) با راه‌اندازی «عصرانه مستند» به نمایش مستندهای شاخص به ویژه با رویکرد اجتماعی می‌پردازد و هدف از آن کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسیر فرهنگ و هنر به ویژه سینما است.

منبع : خبرگزاری ایلنا