تبیان، دستیار زندگی

آغاز جشنواره بین المللی «فانوس انتظار ۲» همزمان با هفته وحدت

محسنی با اعلام برگزاری جشنواره بین المللی «فانوس انتظار ۲» به میزبانی اردبیل گفت: با توجه به آنکه مهدویت و باور به منجی(عج) اندیشه ای جهانی است، در تلاشیم که ادبا و شعرای دیگر ادیان و مذاهب هم جذب جشنواره شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امام زمان

«محسنی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و با اعلام برگزاری جشنواره ملی مهدوی «صراط»، اظهار کرد: بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) جشنواره هایی را در حوزه های فیلمسازی، داستان نویسی و شعر و ادبیات برگزار می کند که در بخش شعر این جشنواره با رویکرد بین المللی و عنوان جشنواره «فانوس انتظار 2» به میزبانی اردبیل برگزار می شود.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل به دلیل کارکرد قبلی در حوزه فعالیت های مردمی به میزبانی جشنواره شعر «فانوس انتظار 2» انتخاب شده است؛ سال گذشته این جشنواره برای نخستین بار در سطح استان برگزار شد و خروجی خوبی داشت که این خروجی و برکات در واگذاری میزبانی جشنواره به اردبیل موثر بوده است.
وی با اشاره به بین المللی بودن این جشنواره، بیان کرد: جشنواره شعر «فانوس انتظار 2» آثار از زبان های فارسی، آذری، عربی، ترکی استانبولی و انگلیسی را جذب می کند. پوستر این جشنواره آماده شده و به مناسبت هفته وحدت و پیش از هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت باسعادت پیامبر ختمی مرتبت(ص) فراخوان آن اعلام می شود.

محسنی با اشاره به رایزنی بنیاد مهدی موعود(عج) استان اردبیل با دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره، ابراز کرد: با همکاری مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نیز جامعه المصطفی(ص) العالمیه درصدد جذب همکاری ادبا و شعرا از کشورهای مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به آنکه باور به منجی موعود(عج) باوری جهانی است و در همه ادیان و مکاتب وجود دارد، در تلاش هستیم ادبای مسلمان از همه مذاهب و حتی شخصیت های مذهبی دیگر ادیان و مکاتب را برای حضور در این جشنواره دعوت کنیم.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اردبیل درباره تقویم زمانی این جشنواره اعلام کرد: 30 دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه است و جشنواره، بهمن ماه برگزار می شود.
وی درباره محورهای این جشنواره بیان کرد: «مهدویت و وحدت جهان اسلام»، «مهدویت و مبارزه با استکبار» و «شهدای مقاومت؛ مظهر منتظران واقعی» محورهای اعلام شده برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شعر «فانوس انتظار 2» هستند؛ نکته مهم آنکه آثار ارسالی نباید پیش از این در جشنواره ای حائز رتبه شده باشند.
محسنی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران مستقر است و علاقمندان به شرکت می توانند از طریق پورتال جامع مهدویت به نشانی http://mahdaviat.ir/ در این جشنواره شرکت کنند.

منبع : خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.