تبیان، دستیار زندگی

لغو ممنوعیت«حجاب» در کنگره آمریکا

حزب دمکرات آمریکا، پیش نویس قانونی را برای لغو ممنوعیت حجاب داخل کنگره ارایه داد و قرار است در ژانویه تصویب شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
الهان عمر
«الهان عمر» عضو کنگره آمریکا که اخیرا به عنوان نخستین زن محجبه در انتخابات کنگره پیروز شد، اعلام کرد: فراکسیون دمکرات هفته گذشته پیش نویس قانونی مبنی بر لغو ممنوعیت حجاب در داخل سالن کنگره را ارایه داد.
برهمین اساس، کنگره آمریکا قصد دارد تا قانون داخلی آن را براساس لایحه پیشنهادی الهان عمر به منظور اجازه داشتن حجاب در محل کنگره را اصلاح کند.
الهان عمر صومالی تبار در تدوین و اصلاح قانون داخل کنگره که از 181 سال پیش داشتن حجاب در کنگره را ممنوع کرده است، مشارکت کرد و در نسخه جدید به اعضای کنگره اجازه داشتن حجاب داده می شود و به تکثرگرایی دینی احترام می گذارند.
انتظار می رود که کنگره که اکثریت دمکرات ها را دارد، این اصلاح قانون را در ژانویه تصویب کند.

الهان عمر در توئیتر خود نوشت: حجاب گزینه وی است و از این گزینه به عنوان اصلاح اول در قانون اساسی حمایت می کند.
وی نوشت که کسی وی را مجبور به داشتن حجاب نکرده است و انتخاب شخصی است و هرگز حجاب مانعی برای او نبوده است و برای لغو ممنوعیت حجاب تلاش خواهد کرد.   
این نماینده مسلمان گفت: «این تنها ممنوعیتی نست که می خواهم آن را لغو کنم.» شورای روابط آمریکا – اسلام نیز حمایت خود را از این پیشنهاد الهان عمر اعلام کرد.
نخستین جلسه دوره پارلمان جدید در اوایل ژانویه با مشارکت نمایندگان برگزار می شود و احتمال می رود که این قانون به رای گذاشته شود و این تغییر انعکاسی از تکثرگرایی دینی کنگره است.

پیش از این پارلمانی ها به ویژه دمکرات این ممنوعیت را محکوم کردند، به طوری که «فردریک ویلسون» معروف کلاه رنگی را می پوشد و در لغو این ممنوعیت مشارکت کرده است.

الهان عمر، صومالی تبار مقیم آمریکا، دومین زن مسلمان منتخب کنگره است که امسال به عنوان نماینده دمکرات ها از ایالت مینیسوتا نامزد شد و کرسی کنگره را خود اختصاص داد، همچنین یک مسلمان دیگر فلسطینی تبار مقیم آمریکا با نام «رشیده طلیب» نیز توانست یک کرسی دیگر را کسب کند.

منبع : خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.