تبیان، دستیار زندگی

راز پیر بودن اعضای شورای نگهبان را در تبیان بخوانید

بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، صحبت های کدخدایی در برنامه «بدون توقف» در خصوص آخرین وضعیت شورای نگهبان را منتشر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کدخدایی
 به گزارش روابط عمومی، عباس کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو عونا داشته است: «با توجه به تجربه تاریخی که ماحصل روزهایی است که پرچم مشروطه توسط مردم ایران برافراشته و موضوع مشروطه مشروعه مطرح شد، لزوم تأسیس نهادی در ایران که بتواند قوانین مصوب از سوی مجلس را با قانون اساسی و قوانین شرعی تطبیق دهد، اثبات کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌منظور تأمین چنین هدفی نهاد نظارتی تحت عنوان شورای نگهبان قانون اساسی تشکیل شد.
شورای نگهبان را می‌توان نماد اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست؛ چراکه مسئولیت بررسی عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با احکام اسلامی و قانون اساسی را به عهده دارد. از طرف دیگر شأن نظارتی این شورا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری باعث شده تا جایگاه و اهمیت این نهاد دوچندان شود.
در این میان انتقادات و شبهاتی نسبت به این جایگاه و روند فعالیت شورای نگهبان از سوی برخی فعالان سیاسی مطرح شده است. ابهاماتی چون؛ تأکید شورا بر حق نظارت استصوابی، وجود یک حلقه بسته در انتخاب اعضای شورا، بالا بودن سن اعضا و حقوقدانان شورا و همچنین گرایشات سیاسی برخی از اعضای شورا.»
متن کامل گفتگوی عباس کدخدایی در خصوص شورای نگهبان را می توان در اینجا مطالعه کرد.