تبیان، دستیار زندگی

روایتی تازه از داستان «پینوکیو»

کارگردان نمایش «پینوکیو» با اشاره به اینکه این داستان قدیمی از منظری جدید روایت می‌شود، درباره دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیح داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 نمایش «پینوکیو»

رضا جوشعار که در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با نمایش «پینوکیو» از بندرعباس در جشنواره حضور دارد در این باره  گفت: نمایش «پینوکیو» بر اساس رمان معروفی با همین عنوان از کارلو کلودی نویسنده ایتالیایی نوشته‌ شده است که البته در اجرا دچار تغییراتی شده و ما از منظری تازه به این داستان پرداخته‌ایم.

وی افزود: در این نمایش که تاکنون نزدیک به ۹۰ اجرا در شهر بندرعباس داشته است داستان پسربچه‌ای روایت می‌شود که به دلیل دروغ‌های زیادی که می‌گوید همه پرستارهایش را از دست می‌دهد تا اینکه یکی از پرستارهایش قصه «پینوکیو» را برایش تعریف می‌کند و از اینجا وی به همراه مخاطبان مستقیم وارد داستان پینوکیو می‌شود. در این اجرا بیشتر تاکیدمان روی مساله دروغ‌گویی پینوکیو و مشکلاتی که به این دلیل برایش به وجود می‌آید، بوده است.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: این نمایش ویژه کودکان است و در طراحی نور و دکور و لباس‌ها نیز تلاش شده که این مساله رعایت شود. «پینوکیو» اثری کاملا موزیکال به حساب می‌آید و غیر از پینوکیو که یک عروسک نخی است بقیه شخصیت‌ها را بازیگران ایفا می‌کنند. 

جوشعار درباره حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: این نمایش اول آذرماه در سه نوبت ۱۰:۳۰ صبح و ۱۵ و ۱۷ بعد از ظهر در همدان اجرا می‌شود و گروه نمایش که نزدیک به ۳۰ نفر هستند روز ۳۰ آبان ماه وارد همدان خواهند شد. تقریبا ۱۲ میلیون تومان هزینه بلیت گروه خواهد شد که البته هزینه حمل دکور و وسایل جدا خواهد بود و نزدیک به ۶ میلیون تومان خواهد شد بنابراین کمک هزینه اندک جشنواره برای گروه‌های پرجمعیت و شهرستانی اصلا مناسب نیست اما ممکن است به کار نمایش‌های کم بازیگر بیاید.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: حضور در جشنواره برای امثال گروه ما هیچ منفعت مالی ندارد و بیشتر هزینه‌ها را باید خودمان عهده دار شویم اما جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بهترین ویترین برای ارایه آثار کودک و نوجوان کشور است و می‌توانیم آثار برگزیده هرسال را در جشنواره ببینیم و همین دلیل باعث می‌شود که علاقه مند حضور در این رویداد باشیم.    


منبع: مهر