تبیان، دستیار زندگی

خاطرات اسارت یک محافظ به چاپ دوم رسید

کتاب «جُندی مُکَلَّف؛ خاطرات اسارت یک محافظ» که در ایام نمایشگاه کتاب امسال عرض شده بود بعد از استقبال مخاطبان به چاپ دوم رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 
کتاب خاطرات اسارت یک محافظ


این کتاب گزیده‌ای از خاطرات سردار پاسدار حسین اصغری از محافظان بازنشسته سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) است که ایام اسارت وی در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق را روایت می‌کند.

وی که در در اولین سال‌های تشکیل سپاه به این نهاد انقلابی پیوسته بود، پس از چند سال خدمت از سال ۶۱ تا ۶۴ به عنوان محافظ شخصیت‌هایی مثل حجت‌الاسلام ناطق نوری (وزیر کشور وقت)، مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی (رئیس‌ مجلس)، حجت‌الاسلام موسوی خوئینی‌ها(دادستان کل کشور) و میرحسین موسوی(نخست‌وزیر) راهی جبهه جنوب شد.

حسین اصغری در جریان عملیات یاسیدالشهدا(ع) در اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه فکه به شدت مجروح شد و به اسارت نیروهای ارتش عراق درآمد. کتاب جُندی مُکَلَّف روایت ۵۲ ماه اسارت وی در اردوگاه‌های الرمادی عراق و جعل هویتش برای فرار از دست دستگاه اطلاعاتی صدام است. این کتاب در ۲۶۷ صفحه توسط محسن صالحی‌خواه نوشته شده و از سوی انتشارات کتابستان معرفت در اردیبهشت‌ماه امسال روانه کتابفروشی‌ها شد.

چاپ نخست جُندی مُکَلَّف اواخر تابستان به اتمام رسید که با توجه به گرانی و کمبود کاغذ در بازار بعد از دو ماه تجدید چاپ شد. این کتاب در مردادماه امسال همزمان با سالگرد بازگشت آزادگان به میهن با حضور سردار حسین اصغری راوی خاطرات، محسن صالحی‌خواه نویسنده، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، عزت‌ا... ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیما،‌ سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، خانواده معظم شهدا و جمعی از پیشکسوتان سپاه حفاظت از شخصیت‌ها در فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی شد.


منبع: مهر