تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی خوراک لقمه ای گوشت و پنیر

شاید با دیدن نون بربری و پنیر پیتزا کنار هم تعجب کرده باشین.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوراک لقمه ای گوشت و پنیر

مواد اولیه:

۱۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۱/۲ عدد نان بربری
۱ قاشق غذاخوری رب گوجه
۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ
۱ قاشق مربا خوری سیر رنده شده
۱ قاشق چایخوری پودر پاپریکا ( در صورت تمایل)
پنیر پیتزا به مقدرا لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

روش تهیه:

شاید با دیدن نون بربری و پنیر پیتزا کنار هم تعجب کرده باشین. در واقع نون بربری تو این غدا حکم بیس و پایه خوراک رو داره و بهتره ما یه نون منسجم مثل نون بربری رو انتخاب کنیم چون نون نباید انقدر نرم باشه که بعد پخت خوراک وا بره و نباید انقدر باریک باشه که لقمه ها شکل خودشون رو از دست بدن، پس بربری جز بهترین گزینه هاست. امتحان کنین پشیمون نمیشین.
اول از همه  باید سس خوراکمون رو درست کنیم، پس یک قاشق از کل پیاز داغ، رب گوجه، سیر رنده شده، پودر پاپریکا، نمک، فلفل، زرچوبه و کمی روغن رو با هم تفت میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی دربیاد. بعد نصف لیوان آب به مواد اضافه میکنیم. سس رو روی حرارت تقت میدیم تا قوام بیاد و آبش یکم کم بشه ولی کاملا کشیده نشه چون لازمه سس در حدی رقیق باشه تا جذب نون بشه. حالا سس رو کف ظرف سرومون پخش میکنیم.
نون هایی که لقمه ای و به سایز و شکل ظرف سرو برش کردیم رو داخل ظرف روی سس میچینیم طوری که کاملا سطح ظرف رو پر کنن. بعد داخل همون ماهیتابه ای که سس رو درست کرده بودیم، گوشت چرخ کرده، مابقی پیاز داغ، نمک، فلفل و زرچوبه رو با هم تفت میدیم تا گوشت هم سرخ بشه. بعد از سرخ شدن گوشت نصف لیوان آب بهش اضافه کرده و مواد رو با هم کمی تفت میدیم تا گوشت بپزه وکلا مایه گوشتی نرم تر بشه.
حالا مایه گوشتی زو روی نون ها پخش میکینم.
در نهایت روی سطح مواد رو کاملا با پنیر پیتزا پوشش میدیم و ظرف رو برای مدت ۱۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم شده میذاریم تا مزه مواد به خورد هم بره و پنیر هم آب بشه در ۵ دقیقه آخر گریل رو روشن میکنیم تا پنیر برشته هم بشه. حالا خوراک خوشمزه ما آماده سرو کردنه.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.