تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی لقمه میت بال و پنیر در نان باگت

برای شروع اول میت بال ها یا همون کوفته های گوشتی رو آماده می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لقمه میت بال و پنیر در نان باگت

مواد اولیه:

گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله 300 گرم
پیاز رنده شده و آب گرفته 1 عدد متوسط
آرد سوخاری 1/4 پیمانه
آرد گندم 1 قاشق سوپخوری
سس گوجه فرنگی 1 پیمانه
پیاز نگینی خرد شده 1 عدد
پوره گوجه فرنگی یک و نیم پیمانه
پنیر موزارلا یک و نیم پیمانه
نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر به میزان لازم
نان باگت به میزان لازم

روش تهیه:

برای شروع اول میت بال ها یا همون کوفته های گوشتی رو آماده می کنیم. برای این منظور در یک کاسه مناسب، گوشت چرخکرده رو به همراه پودر سوخاری، آرد، پیاز رنده شده، 2 قاشق از سس گوجه فرنگی و نمک و ادویه ها رو با هم ترکیب و به خوبی مخلوط میکنیم و ورز میدیم تا گوشت کاملاً طعم دار بشه.
از مخلوط آماده شده گلوله هایی به اندازه یک گردو جدا کرده و توی دستمون بهش فرم میدیم تا به صورت توپ های گردی در بیان و داخل یک ظرف قرارشون میدیم. میت بال های آماده شده رو برای 25 تا 30 دقیقه داخل یخچال قرار میدیم. بعد از زمان داده شده، کوفته ها رو داخل یک ماهیتابه که داخلش رو مقداری روغن ریختیم، سرخ می کنیم. بعد از اینکه همه کوفته ها سرخ شدند فعلاً کنار میذاریمشون.
حالا برای تهیه سس گوجه فرنگی که چیزی شبیه به سس مارینا است، مقداری روغن رو داخل یک ماهیتابه ریخته و بعد از اینکه کمی داغ شد، پیاز رو به صورت نگینی خرد کردیم اضافه می کنیم و تفت میدیم تا سبک و صلایی رنگ بشه.
حالا پوره گوجه فرنگی رو به پیاز ها ضافه می کنیم اجازه میدیم تا پوره گوجه فرنگی همراه با پیاز تفت بخوره و آب اضافیش گرفته بشه. وقتی پوره گوجه فرنگی به همراه پیاز کمی غلظت گرفت، آبلیمو ترش رو اضافه می کنیم.
و در پایان کمی فلفل رو به همراه پودر سبزیجات معطر، مثل تخم گشنیز و یا آویشن به سسمون اضافه و مخلوط می کنیم. بعد از آماده شدن سس، اون رو یه کوفته های سرخ شدمون اضافه و کوفته رو کاملاً با سس آغشته می کنیم.
حالا نان های باگت رو از قسمت میانی دو برش نسبتاض عمیقی میدیم و قسمت داخلیش رو خارج می کنیم.
داخل نان باگت رو با مقداری سس گوجه فرنگی آغشته کرده و مقداری از پنیر موزارلا رو روی سس می پاشیم.
حالا میت بال ها یا کوفته قلقلی هامون رو داخل نان باگت قرار میدیم و اگر از سسمون باقی مونده روی کوفته ها میریزیم. و در پایان مابقی پنیر رو روی ساندویچ ها ریخته تا روی میت بال ها رو بپوشونه.
حالا ساندویچ ها در طبقه وسط فری که از قبل با درجه 170 درجه سانتگیراد گرمش کردیم قرار می دیم و برای مدت 7 تا 10 دقیقه اجازه میدیم تا پنیر ها ذوب بشن.
در صورت تمایل، برای 2 تا 3 دقیقه گریل فر رو هم روشن می کنیم تا روی پنیر ها هم برشته و خوش رنگ بشه. بعد از آماده شدن ساندویچ ها اون رو از فر خارج کرده و به اندازه مورد نظرمون برش زده و سرو می کنیم.
منبع: دونفره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.